اتصالات 3d پرینت با قابلیت اتصال قطعات سریع و ساده صفحات چوب



تحریریه معماری آرل
احتمالا با برنده IKEA و مجموعه ی مبلمان و دکوراسیون این شرکت بین المللی آشنا هستید و یا اسم آن را شنیده اید. IKEA، شرکتی سوئدی است که در زمینه ی ساختمان فعالیت می کند و شهرت آن به ارائه ی محصولات ماژولار است که عمدتا توسط خود خریدار سرهم بندی و نصب می شود. ollé gellért، طراح مجارستانی در یک حرکت خلاقانه و شاید به نظر ساده، اقدام به ساخت اتصالات بوسیله ی دستگاه 3D پرینت کرده است. این اتصالات print to build نام دارد و معنای آن کاملا رسا است. حسن این طرح پیشنهادی، سادگی در تولید و سرعت نصب است. با آرل همراه باشید تا این طرح را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.
این قطعه، می تواند صفحات چوبی به ضخامت 9 میلیمتر را در خود جای دهد و با زوایای 45، 90 و 120 درجه قطعات را به یکدیگر متصل نماید. بنابراین شما می توانید بی نهایت طرح برای مبلمانی مانند قفسه کتاب داشته باشید. پروسه ی طراحی و ساخت این اتصال در ادامه است. متریال مورد استفاده برای ساخت این قطعه نیز متنوع است.

نمونه اتصال ساده:





اتصالات متفاوت برای قسمت های مختلف

















پروسه ی طراحی Print to Build










نظر شما راجع به این اتصال چیست؟ بطور کلی با ظهور دستگاهی به نام 3D پرینت، چه خلاقیت هایی را می توان بروز داد؟ ایده های خود را با سایرین به اشتراک بگذارید.


تحریریه معماری آرل
منبع: DESIGNBOOM

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2923.html