چگونه به وسیله لگو (LEGO) معمار شویم؟


مترجم: مهرداد نجیب زاده
به عنوان یک فرد عادی، طراح، معمار، و یا یک فرد خلاق ساده اعتراف کنید: شما در کودکی از اسباب بازی های لگو (Lego) استفاده کردید و هنوز هم آن ها را حفظ کرده و گاهی با آن خود را سرگرم می کنید. شما ممکن است فکر کنید که برای بازی با لگو بزرگ شده اید و نیاز به سرگرمی با چیزی دیگر مانند مطالعه نیاز دارید. سرگرمی که مناسب سن و سالتان باشد. اما معماری لگو توسط تام آلفاین بهترین نمونه های معماری را با توجه به سرگرمی و کار بزرگسالان به ارمغان آورده است. این مدل ها به وسیله آبجکت های لگو و بر اساس پروژه های معماری به اجرا رسیده ساخته شده است.

مشاهده گنبد نئوکلاسیک و یا علامت تجاری فرانک لوید رایت نسبت به پروژه خانه پریری، و یا خانه نمادین اسکیمور که توسط اوینگ و مریل توسط آبجکت های کوچک و شفاف لگو خلق شده است، دانش معماری خلاقانه در یک مقیاس کوچک را به نمایش گذاشته است. آلفاین توضیح می دهد که چگونه برج های دکو تا کتابخانه بروتالیسم را به وسیله آجرهای لگو به وجود آورده است. آلپاین با استفاده از یک تیم هنرمند و جمع آوری انواع آبجکت های لگو با مشخه های متفاوت، مجسمه های مینیاتوری معماری را با توجه به رنگ های شفاف و رنگ سفید خلق کرده است.

به عنوان یک نمونه کار آموزشی و فرهنگی، آبجکت های لگو به خوبی توانسته بخشی از سبک معماری نئوکلاسیک و مدرن را در مدل های کوچک به نمایش بگذارد. این گروه بر اساس یک کتاب زمانی (فاصله زمانی سبک های معماری) سبک های مختلف اعم از نئوکلاسیک، هنر دکو، مدرنیسم، بروتالیسم و پست مدرن را با توجه به پروژه های معماران بزرگ همچون: دنیل لیبسکیند و سانتیاگو کالاتراوا به نمایش گذاشته اند.

حاصل تلاش های آلفاین چندین نمونه از ماکت و مدل های زیبای بناهای مشهور با متریال شفاف و زیبا بوده است. ویژگی منحصربه فرد هر ساختمان به خوبی در نمونه کوچک آن حفظ شده است.ماکت های کوچک برخ خلیفه، ساختمان کرایسلر و خانه آبشار جلوه ای فوق العاده و خلاق از پروژه اصلی این بناها به نمایش گذاشته اند.









تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2908.html