طراحی و معماری ویلا ی گرمسیری



مترجم : ثنا حسینیان
یک زوج جوان در زمین خود واقع در استرالیا ویلایی گرمسیری طراحی کردند. معماری ساختمان به عهده Jesse Bennett و طراحی داخلی آن زیر نظر Anne-Marie، بود. در طراحی و معماری ساختمان به محیط بیرون و فضای سبز محل توجه شده و بر اساس آن از متد طراحی انعطاف پذیری استفاده کردند. با پیروی از این روش های ساده و تکنولوژی، خانه ای به سبک روستایی به وجود آمد.



از خطوط خود سایت برای ایجاد این نمای پر پیچ و خم استفاده کرده اند و از متریال بتن به عنوان سازه ی اصلی و پروفیل پنجره ها استفاده شده است. برای بیرون نزدن از این نظم، دو لایه ی مشابه از بتن در بالا به عنوان سقف و در پایین پنجره ها به عنوان کف قرار داده اند.



برای نرم نشان دادن نما در طبقه ی پایین تر که ارتفاع بیش تری هم دارد، المان ها به درون پلان کشیده شده اند و این قسمت از نما تو رفتگی بیس تری دارد. هر یک از قسمت های نمای منحنی براساس خط های مرزی سایت طراحی شده اند، با پیش روی این لبه ها به محیط بیرون، ساختمان با فضای سبز اطراف عجین شده است.



سقف آخرین طبقه که بزرگترین سقف هم هست مانند سایبان بالای طبقه زیرین قرار گرفته و اجازه می دهد فضاهایی نیمه باز در ساختمان ایجاد شود و به این صورت می توان از تلفیق محیط و هوای بیرون با محیط داخل خانه لذت برد.



فرو رفتگی هایی که بین فضای داخل خانه و خارج آن وجود دارد، حس محیط نیمه بسته در مکانی زیبا را در ساکنان به وجود می آورد. در معماری ساختمان از یک سری قواعد کاربردی پیروی شده: بهره گیری از فضای موجود، ایجاد حریم خصوصی، ایجاد ارتباطات بصری بین خانه و فضای سبز و استفاده از المان های مرتبط با فرم بنا



پلان ویلا حول یک حیاط مرکزی چرخیده و طراحی شده. این حیاط مرکزی بعد از آشپزخانه ی ساختمان دومین کانون اصلی بناست. حیاط مرکزی محلی برای جمع شدن ساکنان در کنار هم و نقطه ارتباط بین فضاهای ساختمان می باشد. حیاط مرکزی ویلا به پخش نور طبیعی خورشید، تهویه ی هوا، ایجاد انرژی و فعالیت در ساکنین، کمک می کند.







برای بزرگنمایی بر روی عکس های زیر کلیک کنید.









تحریریه معماری آرل
مترجم : ثنا حسینیان
منبع : contemporist

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2842.html