معرفی متریال: جداره های سبز


مترجم: نیلوفر محتاط
متریال معرفی شده در این پست جداره ی سبز است. جداره های سبز موجب ارتقای کیفیت هوا و جذب صوت می­شوند در عین حال از زیبایی بصری نیز برخوردارند. این دیوارها فضای سبز ساختمان ها را افزایش می دهند و باعث خلق معماری چشمگیر می شوند. علاوه بر مطالب گفته شده استفاده از این جداره ها در فضاهای بهداشتی به روند بهبود بیماران کمک خواهد کرد. جداره های سبز به دو دسته تقسیم می شوند:
Walls (دیوارهای زنده): برای جداره های داخلی و خارجی مناسب است. در این دیوارها ریشه ی درخت درون دیوار رشد می کند. مزیت این دیوار بر دیگری این است که تنوع بیشتری از گیاهان بر روی این دیوار قابلیت رشد دارند. این دیوارها همراه با گیاه به صورت آماده و پیش ساخته در بازار موجود هستند و در صورت استفاده از آن ها نیازی به صبر کردن برای رویش گیاه نیست.
نگهداری این دیوارها از دیوارهای سبز دشوارتر است رعایت ملاحظاتی از قبیل آبیاری، کنترل فاضلاب، استفاده از کود و ... برای این دیوارها کاری است دشوار. هزینه ی نصب این دیوارها 3 یا 4 برابر مورد بعدی است.









Façade (دیوارهای سبز): در این دیوار، گیاهان پیچنده در خاک کاشته می شوند و بر روی داربست موجود روی دیوار می پیچند و رشد می کنند. استفاده از این دیوارها کم هزینه است و نگهداری از آن ساده تر از دسته ی قبل است همچنین این دیوارها قدیمی تر از دیوارهای زنده هستند.









تحریریه ی معماری آرل
منابع:

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2681.html