خودروی مازراتی زاگاتو موسترو


تحریریه معماری آرل
زاگاتو اولین تصاویر خودرویی را که در Concorso d’Eleganza Villa d’Este امسال رونمایی خواهد شد منتشر کرده است. این خودرو که مازراتی Mostro (هیولا) نامیده می شود به مناسبت گرامیداشت یکی از نمادی ترین خودروهای مسابقه ای در تاریخ مازراتی، به نام مازراتی 450 S کوپه زاگاتو مانستر ساخته شده، که در سال 1957 توسط فرانک کاستین (یک متخصص ایرودینامیک) طراحی شده بود.

خودروی Mostro (هیولا) به درخواست استرلینگ ماس در میلان برای مسابقات 24 ساعته لمانز ساخته شده بود و دارای موتور V8 با قدرت 400 اسب بخار مازراتی بود. بنابراین، زاگاتو مازراتی Mostro با مفهوم خودروی مسابقه فوق العاده با خطوط کلاسیک طراحی شده و دارای موتور V8 گرفته شده از خود کمپانی مازراتی خواهد بود. در سال های اخیر کمپانی زاگاتو بر روی کیت بدنه و کانسپت مدل های تلفیقی خود کار کرده، و موتور ساخت کمپانی های اصلی بوده است.همین اطفاق هم در چند سال گذشته برای استون مارتین V12 زاگاتو و لامبورگینی گایاردو افتاده است.

زاگاتو اعلام کرده بدنه این خودرو به طور کامل از فیبر کربن در ایتالیا ساخته خواهد شد. موتور V8 مازراتی آن به گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک متصل می شود. دیسک ترمزهای بزرگ در جلوی این خودرو تعبیه خواهند شد در حالی که در هر چهار طرف آن رینگ های 19 اینچی به کار می رود. تنها 5 دستگاه از زاگاتو مازراتی موسترو ساخته خواهد شد که هر یک از آن ها نیز اکنون توسط کلکسیونرهای خودرویی منتخب زاگاتو پیش خرید شده است.



















تحریریه معماری آرل
منبع: beautifullife.info

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2624.html