طرح 5 حمام لوکس، با جزئیات منحصربه فرد


مترجم: مهرداد نجیب زاده
اکثر اشخاص به طور متوسط کمتر از یک ساعت از وقت خود را در حمام می گذرانیم. سرویس بهداشتی و حمام در ظاهر به عنوان کم اهمیت ترین فضاهای معماری به شمار می روند. اما در اصل خلاف این نظر وجود دارد و جزئیات اجرایی زیادی در طراحی یک حمام مناسب، بخصوص یک حمام رویایی وجود دارد. ولی حتی یک حمام کاملاً لوکس هم باعث نمی شود بیشتر از یک ساعت از وقت خود را در آن بگذرانید. صرف نظر از سلامتی و بهداشت، طرح یک فضای بهداشتی باید بسیار بخصوص و جالب باشد تا فرد را به خود جذب کند. در ادامه 5 طرح از حمام های رویایی را معرفی نموده ایم که هر کدارم با طرح منحصر به فرد خود، شما را محصور می کند.

طرح اولین حمام یک فضای منحصر به فرد از یک غار طبیعی لوکس را به نمایش گذاشته است. دیوارهای ناهموار در تضاد با وسایل صاف، صیقلی و شیک قرار داده شده و یک فضای متناقض، اما مناسب و متعادل را به وجود آورده است. سنگ های به کار رفته، طبیعی می باشند که به زیبایی فضا کمک کرده است.













این طرح به وسیله یک الگوی مدرن مربوط به دهه هفتاد میلادی معماری غرب ساخته شده است. فرم ساده حمام، یک محیط سازگار را در نهایت آرامش و راحتی برای کاربر ایجاد می کند.


















طرح سوم در زیرزمین یک خانه قرار گرفته و تا حدودی به خاطر مبلمان عجیبش مورد توجه قرار گرفته است. ملحقات عجیب این حمام مانند روشویی سر و بدن ایستاده از عجیب ترین آبجکت هایی به شمار می رود که برای طراحی یک حمام در منزل به کار رفته است.چنین حمامی در فضاهای صنعتی و یا شاید فضاهای نظامی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از بزرگترین احتمالات ممکن برای استفاده این روشویی در منزل این می باشد که فرد خواهان یک حمام نامتعارف در منزل خود بوده است.البته در کنار این روشویی ها، یک وان هم تعبیه شده است که در مواقع لزوم، یک وسیله عمومی هم برای شست و شو وجود داشته باشد.

















طرح زیر یک حمام گرم و ساده است که یک فضای خودمانی و زیا را ارائه می دهد و در اکثر آن از چوب طبیعی به عنوان یک منبع تزئینی استفاده شده است. ترکیب چوب و سنگ در تمام حمام مشاهده می شود. تعبیه شومینه نزدیک به وان، فضای رویایی و خاصی را در داخل این عرصه بخشیده است.









آخرین طرح مجسم کننده یک حمام مینیمال به سبک ایتالیایی است که به صورت خلاقانه با چوب ساج مصنوعی تزئین شده است. طراحان از به کار بردن سرامیک در ساخت آن صرف نظر کرده و از چوب سفید در پوشش اکثر فضاهای آن استفاده کرده اند. همچنین استفاده از چوب در پوشش دیوار باعث شده تا فضای لازم و کافی برای قرار دادن ملحقات سرویس بهداشتی و حمام را در فضا تعبیه کنید.








در تمام طرح های بالا یک نکته قابل توجه وجود داشته است. لوستر ها و لامپ هایی که در فضا به کار رفته بود، ویژگی مستقیم و مناسبی با طرح ها داشته است. استفاده از نور و اشکال نوری مناسب، تأثیرگذاری شدیدی بر روی کاربر در هنگام استفاده از فضا دارد.
تحریریه معماری آرل
منبع: home-designing.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2615.html