ویرایش فوق العاده عکس در فتوشاپ به جای استفاده از V-Ray


تحریریه معماری آرل
یکی از اولین آموزش هایی که برای ایجاد یک Post Production وجود دارد، خلق و ویرایش یک رندر شب با استفاده از فتوشاپ است. این آموزش شامل یک تصویر بسیار پایه به وسیله SkechUp می باشد. اگر کار با موتور رندرهای V-ray یا Kerkythea برای شما دشوار است، نحوه کار به وسیله فتوشاپ بسیار آسان و راحت می باشد. تنظیمات مورد نظر کار شما در V-Ray می توتند به راحتی و با حجمی سبک تر در فتوشاپ صورت گیرد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، می توان یک تصویر قانع کننده را با منظره اطراف به وجود آورد. برای آشنایی با روند کار، با آرل همراه باشید.

1.خاموش کردن لایه ها در تصویر اصلی
اولین قدم برای کنترل بهتر محیط این است که بعضی لایه های مربوط به نور روز، که ارتباطی با نور شب ندارد را پاک کنید. این لایه ها عبارتند از اثرات HDR، پوشش رنگ گرم، و مه. همچنین خاموش کردن آبجکت های اتومبیل و پرسوناژ (انسان ها) الزامی است.



2.حذف سایه های تیز و تویزه
به احتمال زیاد یکی از مراحل دشوار، ویرایش سایه های تیزی است که توسط نور خورشید به وجود آمده است. یکی از بهترین قابلیت برای ویراش این بخش استفاده از Clone Stamp Tool می باشد.سایه درختان را می توان به راحتی خاموش کرد، چون لایه این آبجکت ها بر روی خودشان ثابت است. وجود این سایه ها مشکلات زیادی به وجود آورده و بیننده را دچار انحراف از تصویر اصلی می نماید. مثلاً تصویر، شب را به نمایش گذاشته و وجود سایه های تیز و شدید روز در تصویر منطقی نمی باشد.



3.تیره کردن عکس
این قابلیت به عنوان قلب تپنده کار به شمار می رود.
برای اینکه تصویر مورد نظر تاریک تر شود، از گزینه Blend Mode استفاده کرده و ضریب آن را کاهش می دهیم.به محض تمام شدن این کار، لایه ماسک آبی رنگ را برای فضا و آسمان کار قرار می دهیم. این تنظیمات یک محیط مناسب برای فضای شب را در تصویر به وجود می آورد.



4.یک آسمان جدید
آسمان در تقویت روحیه محیط بسیار مهم است. با توجه به رندرهای خام یک تصویر متوجه می شوید که آسمان به نسبت روزهای عادی که ما به طور ضمنی تجربه می کنیم، روشن تر است و نیاز به کمی تاریک تر شدن دارد. علت این مشکل تراکم کم ابر در آسمان است. تنها تفاوت این شرایط این می باشد که ابرها در حالت عادی کمی تیره تر هستند. اگر آسمان به طور کامل تیره باشد، تصویر حاصل زیبا به نظر می آید. اما بهتر است کمی نور در پس زمینه کار قرار گیرد تا در تقابل با ساختمان ها، تصویری واضح تر به شما عرضه کند. همچنین با کاهش انعکاس سطح جاده و آسمانی روشن تر به وضوح اثر کمک خواهد کرد.



5.نور
زمان مورد نظر به طور دستی در سراسر تصویر تعبیه می شود. تمام تمرکز موجود برای ویرایش نور عکس بر اساس مشخص کردن قسمت های مهم عکس انجام می گیرد.سپس نور مورد نظر را در بخش های بتونی دیوارها در مرکز عکس و عرصه های اصلی جای گذاری می کنیم. همچنین از یک نور پس زمینه برای بخشی که متریال صفحات فلزی و پنجره ها قرار دارد استفاده می کنیم.



6.زمین مرطوب
ویرایش باران در این تصویر به نحوی بوده که فقط مرطوب بودن جاده را به نمایش گذاشته و قصد ایجاد یک محیط کاملاً بارانی نبوده است. نحوه انجام این کار بسیار ساده و نتیجه آن چشمگیر است. با قرار دادن این لایه های مرطوب و Blur، بیننده بیشتر درگیر عکس می شود.



7.پرسوناژ
برای طبیعی تر جلوه دادن تصویر، تعدادی پرسوناژ (انسان) به همراه چتر در این تصویر اضافه شده است. گذاشتن پرسوناژ برای ایجاد انحراف چشم بیننده قرار نگرفته است، بلکه بیشتر برای بهتر جلوه دادن سایه ها به کار می رود. به همین دلیل پرسوناژ ها کمی تیره تر شده و از چتر سیاه برای همخوانی بهتر با سایه محیط به کار رفته است. این تغییرات تأکیدی بر یک فضای معمارانه می باشد، اما جنب و جوش خیابان را کاهش نداده است.



8. ویرایش رنگ
برای مرحله ی آخر، مقداری ویرایش رنگ انجام شده است. هدف من در اینجا، بیرون کشیدن برخی از جزئیات و پر رنگ کردن آنها بوده است. تصویر کمی تیره تر شده است و کل تصویر، به رنگ های آشناتری نزدیک شده است.
چنانچه هنوز آماده نیستید، آموزش “No-Render Night Illustration” را برای تبدیل یک تصویر روز به تصور شب مطالعه نمایید تا به درک بهتری از تغییر رنگ دست یابید.





تحریریه معماری آرل
منبع: visualizingarchitecture.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2565.html