طراحی داخلی پنت هاوس دوبلکس


مترجم: مهرداد نجیب زاده
مفهوم طراحی این پنت هاوس با توجه به رابطه نور و معماری بین فضاهای داخلی و خارج بنا می باشد. کیفیت عرصه ها و فضاهای سبز، مکان ویژه ای را در بالاترین نقطه یک آپارتمان به وجود آورده است. در طبقه فوقانی 4 اتاق خواب تعبیه شده است و به فضای کودکان توجه بسیاری شده است. در اتاق زیرشیروانی خانه اصلی، آشپزخانه، باشگاه ورزشی، و همچنین منطقه خواب پدر و مادر به خوبی با گالری تلفیق شده است. راه پله ای که در وسط آپارتمان قرار گرفته، به یک تراس منتهی می شود. ارتفاع سقف بسیار ماهرانه از بخش زیرشیروانی تا 6 متر افزایش یافته است.

تراس ساختمان به وسیله یک اتصال تا ارتفاع 10 متری تا روی اتاق افزایش پیدا کرده است. سقف گالری به صورتی هوشمندانه از نور طبیعی به عنوان جذب نور بهره می برد که توسط تئوفیل هانسن طراحی شده است. همچنین وی از یک نمای دوپوسته شیشه ای برای کنترل شرایط اقلیمی بهره برده است که با تولید یک پرتو نور طبیعی به خوبی روشنایی فضا را پشتیبانی می کند.

علاوه بر تعبیه و فیلتر مناسب نور، یک آکواریوم به سایز 14 متر مربع به صورت یک حفره بر روی زمین تعبیه شده تا علاوه برجلوه بصری، این فضا را از حالت عرف یک آکواریوم خارج کرده و به یک برکه در داخل پنت هاوس نبدیل شده است. ماهی های مختلف در این آواریوم قرار داده شده که با نورپردازی جذاب و فوق العاده در شب پدیدار می شوند و منظره ای بی نظیر را در داخل خانه به وجود می آورند.اتاق کودکان متناسب با روحیه آنها طراحی شده و یک باشگاه ورزشی (Gym) کوچک در سطوح بالا برای خانواده در نظر گرفته شده است.





















تحریریه معماری آرل
منبع: archello.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2550.html