اکسپو میلان 2015: معرفی غرفه چین


مترجم: مهرداد نجیب زاده
پیش از افتتاح نمایشگاه EXPO Milan 2015 ، سایت Designboom پاویون چین را مورد بررسی قرار داده است. اما انتشار این خبر به بعد از افتتاح نمایشگاه موکول یافت. طرح پاویون چین بر اساس موضوع سرزمین امید (the land of Hope) طراحی شده و موقعیت قرارگیری آن از میدان اصلی نمایشگاه شروع شده و تا داخل غرفه ادامه پیدا کرده است. این پاویون توسط دانشگاه Tsinghua چین و با همکاری شرکت طراحی Link-Art طراحی شده است. با توجه به موضوع اصلی نمایشگاه با عنوان تغذیه سیاره (Feeding the Planet)، این پاویون به وسیله تعدادی از تأسیسات، غذاهای سنتی و محلی چینی را به نمایش گذاشته است.

فرم متمایز ساختمان با ادغام خط آسمانه شهر میلان و چسم انداز ضلع شمالی شهر شکل گرفته است. هارمونی طراحی این پاویون، دو عنصر را سنتی را به هم پیوند زده است. با استفاده از یک قاب چوبی و استفاده از تکنولوژی و الکترونیک مدرن، در ادغام با معماری سنتی چین ارائه شده است. با تلفیق سازه و پنل های چادری در ادغان با چوب های بامبو، یک منطقه سایه دار برای مراجعین در طول غرفه به وجود آمده است.

برنامه فرهنگی نمایشگاه به مانند یک تجربه و سفری شگفت انگیز از سالن انتظار بیرونی آغاز می شود و با متصل شدن به یک ساختمان انتظار بیرونی، منجر به تعامل با 40 استان بزرگ چین می شود. بازدیدکنندگان پس از گذر از ساختمان انتظار بیرونی به به یک سالن مزین شده از لامپ های LED گسترده وارد می شوند که به صورت ماتریس بزرگ از خصوصیت های چین طراحی شده است. یا آمفی تئاتر بزرگ در سطح بالا واقع شده است که به وسیله سقف تاجدار بیرونی پوشش داده شده است.تقابل سازه سقف بیرونی با آمفی تئاتر منحصربه فرد و بی نشیر است.

شاید باعث تأسف باشد که چرا غرفه چین با تمام جزئیات طراحی و اجرایی پیش از شروع نمایشگاه ساخت آن اتمام یافته و غرفه ایران به صورت نیمه کاره شروع به کار کرده و باید به صورت ناقص برگزار گردد.مسئولان اکسپو اجازه تکمیل غرفه ایران را پس از ده روز و فقط ساعت 10 شب به بعد به ایران داده اند. یکی از نکات مهم در برگزاری نمایشگاه، برنامه ریزی و پروسه مهم تحقیقاتی کشوری و منطقه ای است.











تحریریه معماری آرل
منبع: Designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2540.html