هفته ی طراحی میلان: مجموعه مبلمان مشبک (درهم تنیده)؛ طراحی از مریم پوستی



تحریریه معماری آرل
طراح و موسس استودیو پوستی , مریم پوستی، در چارچوب مجموعه ای از کارهایش بنام چفت (CHEFT) مجموعه مبلمان جدیدی خلق کرده، که اخیرا در هفته طراحی میلان Salone del Mobile,Salone Satellite, به نمایش گذاشته شد. با آرل همراه باشید تا با این مجموعه مبلمان خلاقانه بیشتر آشنا شوید.

توضیحات مریم:
کتابخانه چفت از دوازده جزء متصل بهم ساخته شده که به کمک شیارهایی که به همین منظور در آنها تعبیه شده اند، درهم فرو می روند.
شیارها با ایجاد اتصال میان اجزاء طرحی ساختاری ایجاد می کنند که بدون نیاز به اتصال به دیوار روی پایه های خود می ایستد، و در نتیجه می تواند در فضاهای خانگی یا اداری، چه در داخل ساختمان و چه در خارج آن، به عنوان کتابخانه یا دیواره برای جدا کردن فضاها مورد استفاده قرار گیرد. نصب این کتابخانه تنها 10 دقیقه طول می کشد، و برای سر هم کردن ان به میخ، چسب و یا پیچ نیازی نیست.
مجموعه چفت از یک کتابخانه، یک میز، یک چهارپایه آشپزخانه و یک صندلی- کتابخانه تشکیل شده، و در ساخت آن از برخی الگوهای معماری ایرانی الهام گرفته شده که در گنبدهای خانه های سنتی دیده می شوند. در ساخت مجموعه چفت ازورق تخته استفاده شده، و همین امر امکان ایجاد تغییرات جزئی در نحوه اتصال اجزا، و ایجاد اشکال متفاوت را ممکن می سازد. طراحی مینیمالیستی، قابلیت نصب سریع و بسته بندی جمع و جور این وسایل باعث می شود چند منظوره باشند، حمل و نقلشان آسان باشد، و به راحتی بتوان آنها را در مقیاس های کوچک و بزرگ ساخت.

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2535.html