معماری و طراحی داخلی ساختمان، حجم و طراحی با مفهوم




تحریریه معماری آرل
گروه های معماری ویتنامی Truong An Architecture و 23°5 Studio، با همکاری یکدیگر، ساختمانی را در هوشه مینه ویتنام طراحی و اجرا نموده اند که بررسی آن خالی از لطف نیست. حجم کلی ساختمان خوب و قابل قبول است و شیشه های رنگی کوچکی روی نمای آن تعبیه شده اند که سبب جذابیت نما شده است. با آرل همراه باشید تا نگاهی به حجم کلی و طراحی داخلی این ساختمان بیاندازیم.
این ساختمان مسکونی برای خانواده ای طراحی شده است که دارای 2 بچه است.
دو گروه معماری به همراه یکدیگر بر این امید بودند که راه حلی برای این فضا ارائه نمایند که علاوه بر پوشش نیارهای خانواده، با محیط پیرامون نیز به خوبی ارتباط برقرار نماید.
ایده داشتن حیاط درون خانه، ایده ای جذاب و شگفت انگیز است. نور خورشید باران و فضای سبز هرچند کوچک در قلب خانه می تواند بسیار تحریک کننده باشد. در این ساختمان، حیاط درونی، قلب این خانه است.
به قول طراحان این خانه، این خانه یک خانه ی جوان و شاداب است! استفاده از شیشه های رنگی و چیدمان رندم آنها و بازی نور پس از عبور از این شیشه های جذاب و چشم نواز است.
پنجره ها، میز و مبلمان این ساختمان، از جنس چوب بلوط هستند و به ایجاد حس گرما و زندگی در فضا کمک می کنند. حتی در هنگام شب، نوری که از طریق پنجره های رنگی کوچک قرار گرفته روی نما، به بیرون منتقل می شود خانه را مانند یک فانوس می گرداند و حس خوبی را به کل فضای پیرامون منقل می کند.




















برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.














تحریریه معماری آرل
منبع: CONTEMPORIST

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2513.html