طرح پیشنهادی BIG،MVRDV، و snohetta برای منطقه دولتی اسلو نروژ


مترجم: مهرداد نجیب زاده
طیف وسیعی از معماران بین المللی از شش طرح مختلف در منطقه اسلو نروژ پرده برداری کردند. سه گروه معماری بزرگ اعم از BIG, MVRDVsnohetta طرح های خود را که مرود تحسین و تمجید داوران قرار گرفت به نمایش گذاشته اند. طرح های این 3 گروه از بین 24 طرح برگزیده انتخاب شده است که به بررسی و راه حل های بالقوه شهری و تقابلات مردمی پرداخته است. تغییر سیاست های شهری و مشارکت های عمومی از دیگر تصمیماتی بوده که با روند طرح های برگزیده در ارتباط بوده است. این این مسابقه با هماهنگی مشاوران کلیدی ساخت و ساز دولت نروژ برگزار شده است.


طرح گروه بیارکه انگلس

برجی که توسط گروه معماری BIG ارائه شده، در یک پارک با توپوگرافی های طبیعی است که با اختلاف سطح و شیب منطقه همپوشانی دارد. همچنین ترکیب و تناسبات هندسی مناسبی با سایت و بناهای تاریخی منطقه برقرار شده است.طرح این گروه شامل 3 برج است که بلندترین آن 105 متر می باشد.

شرکت طراحی هلندی MVRDV طرح خود را مانند یک قاب زنجیر وار و با یک ساختار حلقه ای در امتداد مرز سایت واقع شده است. در بالای این پیکر بندی، یک باغ سبز بر روی بام، و به صورت پیوسته به تمام ساختمان متصل شده است. این کانسپت جهت ارائه یک منظ فراگیر و نشانه برای شهر اسلو در نظر گرفته شده است.




طرح گروه معماری snohetta شامل سه برج می باشد که با هدف شفافیت و روشنایی دولت اسلو ارائه شده است.این در حالی است که فضای اطراف برج و سایت، تضمینی برای رفتارهای اجتماعی و تعاملات فرهنگی است.

مسئولان شهر اسلو با هماهنگی گروه طراح هنری LPO یک منطقه بزرگ از فضای پارک را برای طراحی یک مکان یادبود برای حملات سال 2011 در برنامه کاری خود قرار دادند. چند ساختمان کوچک و مختصر اداری برای مسئولان شهری در کنار این برنامه در نظر گرفته شده است. این طرح پیشنهادی در جهت رفع پیچیدگی و فضاهای منفی برای بازدیدکنندگان،کارکنان و عموم مردم منطقه با طرح برگزیده صورت می گیرد.

در ادامه طرح های برگزیده بر اساس گروه های asplan viak،LPO،و White که برای پارک و محیط اطراف برج ها ارائه شده، مشاهده می کنید.


طرح asplan viak




طرح گروه LPO




طرح گروه White



تحریریه معماری آرل
منبع: designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2500.html