طراحی بانک سوگامو شنکین

مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: Emmanuelle Moureaux Architecture + Design
موقعیت بنا: نریماکو، توکیو
متراژ بنا: 57.408 متر مربع
سال اجرای پروژه: 2012
طراحی بانک سوگامو شینکین بر اساس یک ویژکی خاص و مهم طراحی شده است: عنصر دعوت کننده.
شعار این بانک رسیدن به خدمات هر مشتری در اولویت اول می باشد. این بانک به عنوان چهارمیت شعبع از این نام می باشد که توسط امانوئل مائورو راحی شده است. از ویژگی های طرح وی می توان به ایجاد احساس خوشحالی و راحتی به مهمانان اشاره کرد. اینبانک در یک بخش تجاری و در نزدیکی بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید واقع شده است.
 
بخش بیرونی ساختمان المان های رنگی جالبی نصب شده که صرفاً کاربرد زیبایی شناسانه ندارند. با توجه به سایت پروژه و فعالیت زیاد عموم به عنوان مرکز خرید، این المان ها در جذب عموم و کند کردن حرکت آنها تأثیر می گذارد. همچنین طراح با استفاده از این ترفند و باریک بودن پیاده رو، ورودی و حال ساختمان را با محیط بیرون ادغام کرده است.کف فضای بیرونی به وسیله چوب تا دو متر از پیاده رو را پوشش داده است. 29 میله رنگارنگ به ارتفاع 9 متر و به طور تصادفی در نمای بیرونی و بر روی پیاده رو تعبیه شده تا با کم کردن سرعت عابرین و یک نقطه مشخص به عنوان بانک در چنین منطقه ای، ساختمان بانک را به نمایش بگذارد.
 
پیش از ورورد به داخل بانک فضایی به عنوان حیاط خلوت تعبیه شده تا داخل و خارج بخوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این فضا با شیشه پوشیده شده تا نور به خوبی به داخل فیلتر شود و به وسیله گیاه بامبو و مبلمان تزئین شده است. در واقع 4 لایه فضا برای طراحی محیط بانک تعبیه شده است. فضای بیرونی (پیاده رو)، المان های بیرونی (میله های رنگارنگ)، فضای حیاط خلوت (ورودی بانک) و فضای رسیدگی به امور مشتریان که در داخل تعبیه شده است.











تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2495.html