طراحی کلینیک و پلان دندانپزشکی

تحریریه معماری آرل
طرح کلینیک دندانپزشکی Chatwood در یکی از خیابان های بالای شهر سیدنی واقع شده است. فضای ساده و مختصر که خدمات لازم را به مشتری ارائه می کند و او را تا حدودی به چالش می کشد. در نگاه اول المان های الحاقی به فضا اضافه به نظر می آید، اما چنین الحاقاتی عنصر زیبایی شناسانه فضا را بیشتر می کنند و پاسخ روشنی به حل مسائل را عنوان می کنند.مسائلی همچون: احساس راحتی با فضایی همچون کلینیک و دسترسی های ساده و زیبایی داخلی از مهمترین عوامل به حساب می آیند.
در این مورد خاص، مراجعه کنندگان به وسیله دو ورودی مجزا به دو پذیرایی می رسند، بدون اینکه تداخلی در کار همدیگر داشته باشند. عرصه ها به خوبی تقسیم بندی شده اند تا مشکلی برای پذیرش بیماران به وجود نیاید. حس مکان به خوبی در فضا رویت می شود تا فضاها به صورت بصری در ذهن همه شکل بگیرد و خطری از لحاظ کاربری، فضاها را تحدید نکند. به عنوان مثال ستون هایی در مرکز فضاها وجود داشته و با استفاده از ورق های چوبی به عنوان المان های زیبایی به خوبی عناصر سازه ای پوشیده شده است.
برای رسیدن به عنصر پوشاننده ستون، از عنصرهای چوبی به عنوان مجسمه استفاده شده تا هم فیلتری برای جداسازی عناصر فضایی باشد و هم عنصر زیبایی و آرامش عموم را برقرار کند. این عناصر دو هدف را ارائه می دهند: یکی به عنوان فیلترکننده فضاها، به طوری که می توان فضای پشت دیوارها را مشاهده نمود، و دیگری به عنوان ناپدید کردن ستون ها. همچنین این صفحات بهترین عنصر برای جایگذاری و پوشش های تأسیسات الکتریکی به شمار می روند. همانطور که عنوان کردیم دسترسی به پذیرش از دو طرف ساختمان صورت می گیرد. مراجعه کنندگان از دو خیابان اصلی به صورت مجزا وارد کلینیک می شوند. یکی از ورودی ها به سالن عمومی دندان پزشکی و دیگری به سالن ایمپلنت دندان و زیبایی منتهی می شود.

معمار: Pedra Silva Architect
موقعیت بنا: سیدنی، استرالیا
متراژ بنا: 402 متر مربع
سال اتمام پروژه: 2014






تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2472.html