نکات آموزنده ای از چارلز ایمز برای دانشجویان معماری (ویژه)


تحریریه معماری آرل
در قرن بیستم میلادی عده ی کمی توانستند حد فاصل بین طراحی و معماری را بدون مشقت و با موفقیت مانند چارلز ایمز و ری ایمز رعایت نمایند. برای این زوج، برتری دادن به یکی از دو این مقوله، تصنعی و ناکارآمد بود. افکار خلاق و کارآمد آنها برگرفته از روش های مبتنی بر حل مساله بود که منجر به پیدایش راه حل هایی در روند طراحی می شد که نیازهای مشخصی را پاسخ می گفتند و موفقیت این روش ها را میشد در میزان کارآمدی آنها اندازه گیری نمود. علی رغم اینکه خانم و آقای ایمز آشکارا دلزده از رواج گرایش "بیان خلاق" بودند، اما زمانی که کارهایشان به نمایش در می آمد، با یکنواختی و روزمرگی که معمولا آثاری که به شدت عملگرا هستند را تهدید میکند روبرو نبودیم. آنها دریافته بودند که لذت بردن از طرح به خودی خود کارآمد است، و هر آبجکتی که در کاربرش این حس را بر می انگیزد، منجر به ملاحظات زیبایی شناختی میگردد که این نیز یکی دیگر از معیارهای کارآمدی طرح است. اعتقاد به وحدت عملکرد و احساس منجر به پیدایش برخی از شاخص ترین آثار قرن شد :

Case Study House #8، Molded Plywood Lounge Chairs و Eames Lounge and Ottoman

با آرل همراه باشید.


مطلب پیش رو، که بر گرفته از کتاب An Eames Anthology می باشد و Daniel Ostroff ویراستار آن بوده و انتشارات دانشگاه ییل آن را چاپ کرده است، به دوران حرفه ای Ray و از منظر طراح، معمار، استاد، هنرمند، فیلمساز و نویسنده میپردازد. آستروف با بررسی و دقت در 130000 مدرک بایگانی شده در کتابخانه کنگره امریکا ،دریافت که شهرت بالای این زوج به دلیل سطح بالای خلاقیت و پویایی آنها بود، در نتیجه این کتاب مرجعی کامل و همه جانبه برای نشان دادن وسعت نظر و علایق تمام و کمال آنها می باشد.

چارلز ایمز،در تهیه متن سخنرانی اش در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس در باب "نکاتی آموزنده برای دانشجویان" در سال 1949 ، نکاتی را در مورد تاثیر پذیری، روش شناسی و استراتژی حرفه ای بازگو می کند. این موارد از نوشته های ایشان برگرفته شده اند.

- لیستی از کتابها تهیه کنید.
- کنجکاوی تان را پرورش دهید.
- اشیا را به گونه ای نگاه کنید گویی اولین بار است آنها را می بینید.
- به اشیا جوری بنگرید که انگار همه به هم مرتبطند
- همیشه موضوع بهتر بعدی را در نظر داشته باشید
- از پاسخ های کلیشه ای و همیشگی حذر کنید
- از تعصب بپرهیزید
- در باره عناصر مفیدی که در گذشته و حال ساخته شده اند و بدون کمک تکنولوژی و شرایط اجتماعی امکان حضور نمی یافتند، تحقیق کنید
- خود را برای تحقیق در باره نیاز های فیزیکی و روانی واقعی آماده کنید
- سپس خود را برای هوشمندی ای آماده کنید که پاسحگوی این نیاز است
- هنر آن چیزی نیست که شما به کارتان اضافه می کنید
- هنر راهی است که برای انجام کارتان پیش می گیرید و حاصل رفتار و کردار شما در این مسیر است

- طراحی یک شغل تمام وقت است
- روشی است که با آن با سیاست برخورد میکنید، مجلات کمدی میخوانید، به موسیقی گوش میدهید و فرزندتان را بزرگ میکنید
- هنر، پوچ و بی هدف نیست
- متعلق به شخص نیست
- استفاده ی درست از مواد و مصالح است
- از بی پایه بودن و جعلی بودن بپرهیزید

- سیستم کارآموزی و اینکه چرا غیر عملی است
- هیچ دفتر کاری نیازمند سوپر استار یا قهرمان نیست
- هیچ دفتری دنبال یک نابغه ی بزرگ و خلاق نیست
- هیچ دفتری – مگر به ندرت- نمیتواند کارمندش را از صفر آموزش دهد
- همیشه نیاز به کسی هست که بتواند کاری ساده را از ابتدا تا انتها انجام دهد.

- کارهایی هست که میتوانید برای لذت بردن خودتان انجام دهید.
- عادات کاری منظم داشته باشید
- این توانایی را در خود تقویت کنید که هر کاری را به نتیجه برسانید.
- واقع بینانه و عملی طراحی و ترسیم کنید.
- نامه نگاری کنید.
- پرزانته ای خوب است که دیده شود .
- از فعالیت کاری بیرون از دفتر استقبال کنید و برای حل مسائل مطالعه کنید.

- حرفه ی طراحی و معماری، کار گروهی است
- برای طراح خوب بودن باید از هر نظر مهندس خوبی باشید: کنجکاو و پیگیر
- من به این رشته علاقمندم زیرا عمیقا به مهندس ها ایمان دارم، البته آنهایی که در کارشان سخت کوشند

 



تحریریه معماری آرل
مترجم: مهندس حمید خوشکام
Farsi translation by Hamid Khoshgam
منبع: ARCHDAILY

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2466.html