خانه ZEB با ویژگی های معماری پایدار



خانه زیب در نروژ مثالی الهام بخش از ترکیب معماری و تکنولوژی پایدار در بالا بردن استانداردهای زندگی، و همچنین آگاهی های زیست محیطی است. خانه توسط Snøhetta با همکاری مرکز تحقیقات Zero Emission Buildings و Optimera تکمیل شده است. این خانه یک پروژه معماری نوآورانه با تعبیه انواع راه حل های معماری پایدار است.
این ساختمان در شهر Larvik، کشور نروژ با تمام امکاناتی که یک خانواده نیاز دارد واقع شده است و به عنوان پیشگام در سیستم ها مختلف انرژی کارآمد برای عمومی به مدت محدود به نمایش قرار داده شده است. وجود پنل های خورشیدی با حجم سیاه غالب و شیب مایل در سقف احساس مجذوب کننده ای را در نمای بیرونی ایجاد نکرده است. با نگاهی به آخرین عکس در این مطلب درک بهتری از این پروژه و ویژگی های آن خواهید داشت.


توجه بیشتر معماران خانه زیب بر تولید کربن در زمان ساخت مصالح ساختمانی بوده است و با این دیدگاه راه ی جدید در صنعت معماری پایدار ایجاد کرده اند. تولید انرژی تجدید پذیر از طریق فتوولتائیک و انرژی خورشیدی حرارتی پانل های یکپارچه در پوشش ساختمان،انتشار کربن تولید شده توسط سوزاندن سوخت های فسیلی در نیروگاه را جبران خواهد کرد.



























تحریریه معماری آرل
مترجم : مسعود فلاح
منبع : freshome.com ، معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2417.html