فراخوان فستیوال جهانی معماری 2015



تحریریه معماری آرل
فستیوال جهانی جوایز معماری (WAF) آینده در هشتمین سال خود در شهر سانتک در سنگاپور برگزار میگردد که آثار در مدت سه روز، طی یک رقابت زنده ارائه و مورد داوری قرار می‌گیرند. با یک برنامه نوسازی 180میلیون دلاری، فضای دوباره طراحی شده مکانی برای میزبانی تالار کنفرانس، صحنه تالار و اتاق هایی با ویژگی کنترل صدا برای این فستیوال خواهد بود. برای این دوره از فستیوال که به تعبیری به عنوان بزرگترین برنامه جایزه معماری جهان توصیف می شود، شرکت کنندگان از بین طراحان و معماران دعوت می شوند. انتظار می رود که این جوایز بیش از750 شرکت کننده را جذب کند. که نیمی از آنها در نهایت در یک لیست کوتاه شده در سی گروه مختلف (category) قرار خواهند گرفت. پایان ماه مه تاریخ بسته شدن این فستیوال برای همه شرکت کنندگان و اوایل ماه ژوئن تاریخ ایجاد لیست کوتاه شده از شرکت کنندگان این فستیوال خواهد بود.
اعضای هیئت داوران این دوره شامل پیتر کوک از انگلستان (Peter Cook)، سو فوجیموتن از ژاپن (Sou Fujimoto)، بندتا تاگلیابوازاسپانیا(BenedettaTagliabue) ، چارلز جنکس از آمریکا(Charles Jencks)،کری هیل از سنگاپور(Kerry Hill) و مانوئل گواترند از فرانسه (ManuelleGautrand) خواهند بود.
پائول فینچ (Paul Finch) مجری این برنامه در اظهارات خود در رابطه با این جوایز اینگونه بیان کرده است که " این یک فرصت هیجان انگیز خواهد بود ودرمورد نتایج امسال هیچ پیش بینی نمی شود انجام داد. از زمان آغاز این برنامه در سال 2008 با حمایت بنیان گذار، Grohe ، ما تا به حال شرکت کنندگانی از 70 کشور مختلف از سراسر جهان و برندگانی از هرشکل، اندازه و نوع داشته ایم. برنده بخش ساختمان تکمیلی سال گذشته ما یک فضای اجتماعی بود،a21، در شهر هو چی مین Ho Chi Minh)( که یک کار کوچک ویتنام بود و البته پروژه های بزرگی همچون پروژه مرکز هنرهای Maxxi زاها حدید در شهر رم وباغ ویلکینسون ایر توسط پروژه Bay در سنگاپور را نیز به عنوان برندگان داشته ایم."
پائول فینچ همچنین اظهار کرده است که " ما هر سال استعداد های جدیدی در رقابت با نام های بزرگ مستقر شده، کشف می کنیم و این بخش جذابیت این رویداد برای داوطلبان و نمایندگان می باشد."
جوایز 2015 WAF در یک جشن شام در شب جمعه نوامبر 6 ارئه خواهند شد. لیست کوتاه شده و نهایی شرکت کنندگان برای رقابت در جوایز گروه های مختلف (category) در دو روز اول فستیوال برای رقابت مورد داوری قرار خواهند گرفت که در مرکز سانتک در 4و 5و 6 ام نوامبر برگزار می شود. در روز پایانی برندگان گروه های مختلف (category) مجددا آثار خود را در مقابل هیئت داوران فوق العاده ای که داورانی با تجربه و مورد احترام هستند ارائه خواهند کرد و این داوران درمورد برنده بخش های چشم انداز جهانی ، پروژه آینده و ساختمان تکمیلی سال تصمیم خواهند گرفت.
علاوه بر جوایز اصلی جوایزی برای پروژه های کوچک، که با استفاده از چوب و رنگ خلق شده اند وجود دارد که توسط هیئت داوران متخصص درمورد آنها تصمیم گیری می شود.
همه شرکت کنندگان باید تا 22 مه 2015 به زبان انگلیسی ثبت نام خود را انجام دهند. اثر هر شرکت کننده باید حداقل شامل موارد زیر باشد:
  • شش عکس با رزولوشن پایین از پروژه خود (و همچنین شامل ارتفاعات، بخش ها، جزئیات و پلان ها-حداکثر در 20 عکس)
  • سه تصویر اضافه از بخش کلیدی، پلان سقف و پلان سایت
  • 250 کلمه توضیحی برای توصیف پروژه (مازیمم 1000کلمه)
  • یک تصویر با وضوح بالا تا 300dpi
نیازمندی های کامل برای ثبت نام را در لینک زیر میتوانید مشاهده کنید:
http://www.worldarchitecturefestival.com/entry-conditions






تحریریه معماری آرل
مترجم: سارا خنجری
منبع: آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2392.html