طراحی خلاقانه لوستر Via و Cloud


مترجم: مهرداد نجیب زاده
در این خبر، دو طرح جالب و خلاقانه از لوستر را ارائه کرده ایم. دو لوستر جالب و زیبا، با کاربری استثنایی که با متریال های متفاوت و جالب ساخته شده اند. این دو طرح عنوان کننده مفهومی جدید، انعطاف پذیر، آزاد و بی انتها می باشند.

طراحی لوستر VIA


این لوستر دارای خصوصیت نوردهنده و ایجاد سایه به صورت متغیر می باشد. طرح موجود این قابلیت را به مصرف کننده می دهد تا میزان شدت نور را در هر مکان کنترل کنید. سه گزینه برای تغییرات میزان نور در این لوستر وجود دارد. به وسیله میله ها و ورق های آلومینیوم رمی این لوستر، می توان میزان شدت نور را در هر محیطی تغییر داد. متریال پوشش بیرونی به خوبی نور را در فضا منتقل می کند، بدون اینکه مشکلی از لحاظ برهم زنندگی آرامش یا خستگی برای کاربران در فضا ایجاد کند. در داقع تمام فاکتورهای لازم برای طراحی یک لوستر استاندارد در نظر گرفته شده است.












لوستر ابر (Cloud)

لوستر ابر یک طرح مفهومی و جالب از ریچارد آردینو می باشد. یک المان هیبرید زیبا که به عنوان یک لوستر مفهومی مورد استفاده قرار می گیرد. این طرح به عنوان یک المان تزئینی و روشنایی مفهومی به کار می آید. همچنین با تعبیه یک اسپیکر کوچک، این لوستر می تواند به وسیله یک کنترل، صدای رعد و برق را هماهنگ با فلاش زدن چراغ ها تولید کند. در سال های اخیر نسل جدیدی از وسایل هوشمند (Smart Object) عرضه شده است. لوستر ابر هم یکی از این لوازم به شمار می آید.







تحریریه معماری آرل
منبع: arq4design.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2389.html