مشهورترین گرافیتی جهان، “بنکسی” در غزه



تحریریه معماری آرل
“بنکسی” (Banksy) به غزه رفته! تصاویری از آثار هنری این هنرمند در غزه. بنکسی یکی از معروف‌ترین هنرمندان جهان، تازه‌ترین دیوارنگاری‌های خود را در غزه خلق کرده است.
گفته شده که این هنرمند سر‌شناس بریتانیایی از مسیر یکی از چندین تونل منتهی به غزه، وارد آن منطقه شده است. وی که تاکنون چهره و هویتش افشا نشده است، در کنار خلق آثاری بر دیوارهای خیابان‌های نوار غزه، یک فیلم مستند جدید هم تهیه کرده است.
یکی از شهروندان غزه‌ای گفت: این دیوارنگاری‌ها به نوعی حمایت از فلسطینیان غزه است خیلی‌ها به غزه می‌آیند و از فلسطینی‌ها پشتیبانی‌ها می‌کنند این هم شیوه بنکسی است که نشان می‌دهد چطور نبود آزادی و حصر زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.
کارهای گرافیتی با پیام‌های سیاسی در غزه خیلی رایج است اما دیوارنگاری‌های یک هنرمند معروف و ناشناس بریتانیایی کاری متفاوت است.
بنکسی، نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است که سال‌ها فعالیت پنهانی داشته است. با این حال او مشهور‌ترین هنرمند خیابانی محسوب می‌شود و تعدادی از آثار او بین ۵۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون دلار در حراجی‌ها فروخته شده است.
این هنرمند معترض، تاکنون در برابر دوربین‌های عکاسی و تلویزیونی ظاهر نشده و کسی چهره او را ندیده است.
هنر او آمیزه‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است که با تکنیک گرته برداری ویژه‌ای خلق می‌شود. آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوار‌ها، و پل‌ها در شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده است.















تحریریه معماری آرل
منابع: namagooya - www.banksy.co.uk

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2341.html