طراحی ویلای کوهستانی در آسپن کولورادو

 
مترجم: مهرداد نجیب زاده
کشور آمریکا دارای مناظر فوق العاده جذاب و استثنایی است که خاصیت منحصربه فردی را داراست. سایت این پروژه در ارتفاع 9200 فوتی قرار دارد. از بزرگ ترین مانع بازدارنده اجرای این پروژه، می توان به کاوش های باستان شناسی در این منطقه اشاره داشت. اما با اصرار کارفرما، وی توانست ویلای رویایی خود را در این سایت بخصوص بسازد. از ویژگی های بزرگ این ویلا، ایجاد نورگیرهای سراسری در چنین اقلیمی بوده است.

 
در واقع چالش بزرگ معماری، ایجاد یک فضای پایداری بوده که بتواند اکثر منظره اطراف را پوشش دهد. طراحی داخلی این پروژه ارائه ای از فضاهای تکامل یافته و ساده اعم از فضاهای عمومی، اتاق های مطالعه و اتاق خواب بنا در ضلع غرب می باشد. اتاق خواب مهمان به یک عقب نشینی کوچک در ضلع شرق، منظر فوق العاده ای از رشته کوه ها را بدست می آورد.طول این ویلا 240 فوت کشیده شده است و به وسیله سنگ ماس (سنگ خزه: مصالح بوم آورد) یک ضلع را پوشش داده است.
ورودی های خانه از سمت چپ می باشد که توانسته تمرکز فضا را به سمت اتاق های خواب و گالری جذب کند. فضای گالری از تناقض های طراحی این ویلا به شمار می رود. سقف این قسمت به وسیله صفحات متحرک تعبیه شده تا در کنترل نور طبیعی و مصنوعی قابل تغییر باشد. متریال سقف و بخضی از دیوار و بازشوها از چوب گردوی سیاه تشکیل شده است.
 












برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.
 
 


تحریریه معماری آرل
منبع: contemporist.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2310.html