طراحی خلاقانه سینی چای مینیاتوری



نویسنده: مریم اصلانی
این سینی چای که "Confluene" نام دارد، از تخته‌ی چند لایه تهیه شده از چوب درخت غان ساخته شده است، در عین حال با کنده کاری‌های دقیق، منظره و چشم اندازی جالب توجه را در قالب آن شکل داده‌اند. هیچ چیز نوشیدن یک فنجان چای را به اندازه‌ مشاهده‌ی مناظر زیبا و تماشایی همچون کوه‌های سر به فلک کشیده، دریاچه‌ای آرام یا رودخانه‌ای موّاج دلپذیر و خوشایند نمی‌کند. سینی که قصد معرفی آن را داریم، چنین مناظری را در ابعاد مینیاتوری ارائه می‌دهد.


لایه‌های مختلف این تخته، با کمک خطوط تیره و روشن و کنده کاری و برجستگی‌های متنوع، اشکال گوناگونی به خود گرفته‌اند که شما را ناخودآگاه به یاد کوه و دره و حتی رودخانه می‌اندازند. حتی در قسمتی این عوارض زمین شبیه به یک دریاچه‌ی بزرگ طراحی شده و شکل محل ذخیره‌ی آب به خود گرفته است. عوارضی که با پستی و بنلدی و سطوح هموار و ناهموار خود، بستری مناسب برای قرار گیری قوری و فنجان‎های چای مهیا نموده‌اند.

قسمت زیرین این سینی نیز به انداز بخش بالایی آن تماشایی و جالب توجه است.


اگر با دقت نگاهی به طرح و خطوط کلی این سینی بیاندازید، رودهایی را مشاهده می‌کنید که از میان کوه‌ها عبور کرده و در نهایت در بخش مرکزی آن به دریاچه‌ای ختم می‌شوند. اگر چای از فنجان‌ها لبریز شود، شبیه به رودهای کوچک حاصل از باران، در این دریاچه جمع خواهد شد. لبه‌های این سینی در مقایسه با بخش‌های مرکزی آن، ضخامت کمتری دارند.


از سوی دیگر به دلیل شکل و مواد سازنده، این سینی روی هر سطحی شناور باقی می‌ماند. قیمت این سینی 1.700 دلار و ابعاد آن 600mm x 360mm x 40mm است.





تحریریه معماری آرل
نویسنده: مریم اصلانی (تحریریه زومیت)
منبع: زومیت، DESIGNRULZ

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2289.html