ساختمان اداری بانک Co Op در قبرس



تحریریه معماری آرل
معماری: amsa / Nektarios Afxentiou, Anargyros Mougiakos, Zoi Stasinopoulou
موقعیت: Kiti، قبرس
مساحت: 1000 متر مربع
سال: 2005 تا 2009
ساختمان اداری جدید بانک Synergasias Co-op که سرپرستی شعب مناطق Kiti، Pervolia، Tersefanou و Meneou است، در منطقه Kiti،از بخش Larnaca، در شمالی ترین نقطه ی این منطقه در کنار امکانات تجاری شرکت و نزدیک به یک دبیرستان محلی، واقع شده است.


این ساختمان در امتداد خیابان مرکزی، در مقابل دبیرستان قرار دارد که، علاوه بر اینکه ویژگی های عمومی خیابان را رعایت می کند، یک خط متوالی و مداوم ایجاد می کند که مانعی برای جلوگیری از ترافیک سنگین خیابان است. دسترسی به ساختمان از طریق مسیر عابر پیاده داخلی انجام می شود که کاربران را به امکانات موجود در بخش تجاری، پارکینگ و پارک عمومی کوچکی که ایجاد شده، متصل می کند.



بخش های مختلف ساختمان در گروه های متمایزی در اطراف لابی مرکزی قرار گرفته اند بدین منظور که اطمینان حاصل شود که عملکرد ایمن منطقه بانکی در ارتباط با سایر فعالیت هایی که در بخش های دیگر اتفاق می افتد تامین می شود. بخش بانکی و کافه در طبقه همکف و سالن سخنرانی و اتاق جلسه برای هیئت مدیره در طبقه اول قرار دارند. اتاق بایگانی، انبار و اتاق سرور در زیز زمین قرار می گیرند.



طراحی داخلی ساختمان و راه پله ها، از دیوارهای بتنی و دیوارهای curtain walls، شیشه های u-profile و بصورت دو جداره ساخته شده است.



در طراحی داخلی این ساختمان، با تمرکز بر عملکرد فضای داخلی، بر کیفیت نور طبیعی و مصنوعی تاکید شده است. در طبقه همکف پنجره های شیشه ای بزرگی قرار گرفته اند که اجازه می دهد نور طبیعی بدون جلوگیری از تماس بصری نور داخلی و خارجی، وارد شود. شفافیت کلی سطح زمین با منظره های متمرکز پنجره های سطح اول در تضاد قرار می گیرد که به دیواره های بتنی مات و سطوح مات نماهای خارجی u-glasess رخنه می کند.







برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.







تحریریه معماری آرل
مترجم: سارا خنجری
منبع: AREL، ARCHDAILY

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2263.html