نمایش فیلم "فرهنگ معماری" با زیر نویس فارسی - قسمت اول



پس از 130 اکران در 26 کشور دنیا، اکنون می توانید برای نخستین بار فیلم Archiculture را با زیرنویس فارسی از پایگاه معماری آرل تماشا کنید. این مستند 25 دقیقه ای با به تصویر کشیدن 5 دانشجوی معماری که آخرین ترم تحصیلی شان را در موسسه معماری Pratt می گذرانند، به آموزش معماری در مراکزی می پردازد که فعالیت در آتلیه را به عنوان بنیان آموزش در نظر گرفته اند.
این فیلم توسط دو معمار فیلم ساز به نام های Ian Harris و David Kranz کارگردانی شده است و تاکنون در بسیاری از محافل علمی و جشنواره های سینمایی نمایش داده شده است تا مسائل کلیدی که امروز آموزش معماری را تحت الشعاع قرار داده است را روشن سازد.
از طرف دیگر، نمایش این فیلم در ایران، شاید ما فارغ التحصیلان و دانشجویان معماری را به این پرسش دعوت کند که آیا ضعف معماری امروز ایران به دلیل نبود امکانات کافی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی است یا ما به عنوان معمارانی که آینده شهر و کشورمان را شکل می دهیم از تلاش و پشتکار لازم برخوردار نیستیم.
در ضمن پایگاه معماری آرل این فیلم را در چند قسمت با کیفیت متوسط تهیه و آماده خواهد کرد تا تماشای آن برای کاربران ایرانی راحت تر باشد.

تحریریه معماری آرل
گرداورندگان : حمید خوش گام ، مسعود فلاح
منبع : معماری آرل


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2203.html