استفاده از تکنولوژی جوهر الکترونیک در طراحی داخلی



پیش از این در مورد تنوع کاربرد E Ink ها شنیده بودیم (جوهرهای الکتریکی)، اما در طول نمایشگاه CES امسال، کمپانی سازنده برنامه‌ها و نقشه‌های خود برای ارتقای طراحی‌اش را با نمایش نمونه‌ی اولیه‌ی Prism film فاش کرد. این تکنولوژی با اینکه در روزهای اولیه‌ی خود قرار دارد، توانسته دیوارهای دینامیکی ایجاد کند که قابلیت تغییر رنگ و نمایش الگوهای انیمیشنی را دارند. همراه آرل باشید ....



E Ink در Prism چندین جزئیات تکنولوژیکی خوب را نشان داده، اگرچه این محصول از تکنولوژی نمایشگر E Ink که در دستگاه‌هایی مانند کیندل استفاده می‌شود، برخوردار است، به جز اینکه این نمایشگر اکنون رنگی بوده و از فیلم‌های بسیار بزرگ با اندازه‌های 30x30 سانتیمتر استفاده می‌کند.

فرانک کو، رئیس هیئت مدیره‌ی E Ink گفته است: "تکنولوژی جوهر الکترونیکی E Ink منحصر بفرد است و می‌تواند در کاربردهای زیادی فراتر از استفاده در کتابخوان‌های الکترونیک (eReader) و سایر محصولات نمایشی به کار رود. Prism سطح کاربرد این تکنولوژی را بالا خواهد برد."

یک اتاق کامل (شامل سقف و در اما نه کف اتاق) با تجهیز به Prism می‌تواند رنگ خود را با لمس یک کلید تغییر داده و یا انیمیشن‌های ساده‌ای را به نمایش بگذارد. از سوی کمپانی E Ink همچنین اعلام شده که دیوارهای پوشیده با Prism می‌توانند به عنوان کمک‌های راهنمایی تعاملی خوبی برای کاربران جهت یافتن راهشان در مکان‌های عمومی بکار روند، از دیگر کاربردهایی که کمپانی برای محصول خود عنوان کرده، تغییر رنگ در اتاق‌ها هنگامی که برای مثال یک کنفرانس در حال برگزاری است و افراد متفرقه نباید وارد شوند.

اگرچه هنوز مقدار دقیق مصرف انرژی این محصول اعلام نشده، E Ink چنین عنوان کرده که نمایشگر Prism نیاز به مقدار انرژی بسیار کمی دارد و کاملا قابل برنامه‌نویسی است.
یکی از نمایندگان شرکت E Ink چنین اعلام کرده که این کمپانی خواهان اجرای سطح وسیع محصول خود تا پایان سال 2015 است و مسئولان این مجموعه در حال تصمیم‌گیری بر روی قیمت آن هستند. این نماینده همچنین به این مساله هم اشاره کرده که بازار هدف E Ink Prism، معماری و طراحی می‌باشد، از این رو نباید انتظار داشت این تکنولوژی را به این زودی در e-Readerها ببینیم.





توضیحی مختصر در مورد تکنولوژِی E Ink
E Ink يا جوهر الكترونيك تكنولوژي جديدي در نمايشگرهاي كاغذ الكترونيكي (EPD) بوده كه توسط شركت E Ink توليد شده است. اين فناوري در سال 1997 و به دنبال شروع تحقيقاتي در آزمايشگاه MIT Media ايجاد شد و هم اكنون در سطح گسترده در بيشتر كتابخانه‌ها و البته تعداد كمي از تلفن‌هاي همراه و ساعت‌هاي هوشمند بكار مي رود. اين فناوري تلفيقي از الكترونيك، شيمي و فيزيك بوده و مي‌تواند صفحات كتاب‌ها و وب را درست مانند جوهر چاپ‌شده روي كاغذ به كاربران نمايش دهد چرا كه از رنگدانه‌هايي مشابه با آنچه امروزه در صنعت چاپ مورد استفاده قرار مي‌گيرد، بهره مي‌برند.

به نظر شما این تکنولوژی چه کاربردهای دیگری می تواند داشته باشد؟

تحریریه معماری آرل
گرداورنده : مسعود فلاح
منبع : gizmag.com ، eink.com ، topinearth.com


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2193.html