رنکینگ کشورها در رده بندی ارائه شده توسط A-design، ایران : 17



تحریریه معماری آرل
گروه برگزار کننده مسابقات معماری A-Design Award And Competition که یکی از بزرگترین برگزار کنندگان مسابقات معماری در سرتاسر دنیاست، اقدام به انتشار رده بندی کشورها، در زمینه ی طراحی و معماری نموده است و پایگاه معماری آرل امروز قصد انتشار این لیست را دارد. این رنکینگ، تا حدودی نشان دهنده ی سطح کشورها نسبت به هم از نظر هنر طراحی و معماری می باشد. نقطه ضعف این رنکینگ، این است که تنها شرکت کنندگان در سری مسابقات A-design در این رنکینگ شرکت دارند و برندگان سایر مسابقات در این رده بندی لحاظ نشده اند.
نکته ی جالب و حائز اهمیت، حضور ایران با 27 جایزه و 96 امتیاز در رده ی 17 این رنکینگ است. این در حالی است که آمریکا با 636 امتیاز و 174 جایزه، در رده ی نخست این لیست قرار دارد. برای بررسی بیشتر جایگاه ایران و معرفی برندگان ایرانی مسابقات A-design ، با آرل همراه باشید.

کشورهای آمریکا، ترکیه، هنگ کنگ، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، چین، برزیل، آلمان و یونان ده کشور برتر در زمینه ی طراحی و معماری بر اساس آمار ارائه شده توسط A-design هستند.





همچنین، لیست ایرانیانی که با برنده شدن سری مسابقات A-design سبب ارتقای رتبه ی ایران به رتبه ی 17 شده اند، به شرح زیر است.





در ادامه، برخی از آثار برنده ی مسابقه ی A-Design را خواهیم دید.



The Float Real Estate Agency by Kris Lin




Golden Moon Public Event Space by LEAD




Shenzhen Universiade Sports Center Outdoor Lighting by Conceptlicht GmbH




Residential House by Studio mk27




C1 Credenza by Marcus Friesl

اگر علاقه مند به جزئیات بیشتری درباره ی آثار برنده، کشورها و برندگام مسابقات A-design هستید، به لینک های زیر مراجعه نمایید.







تحریریه معماری آرل
نویسنده: حامد رضایی
منابع: worlddesignrankings، adesignaward، contemporist

نظر شما درباره ی رنکینگ ایران در این لیست چیست؟

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2175.html