ساخت ویلای Casa 7A با چشم اندازی فوق العاده

نویسنده: الهام زمان پور
با یک یا دو ساعت رانندگی از Bogota در کمبیا به بالای تپه ها می رسید، در آنجا ویلایی وجود دارد که از معماری پایدار بهره می برد. این ساختمان توسط Arquitectura en Estudio و Natalia Heredia طراحی شده است، همچنین Casa 7A از یک نمای جدید ساخته شده است که از لغزش و چرخیدن جلوگیری می کند و می تواند باز باشد و حریم خصوصی را در مواقع مورد نیاز فراهم می آورد. Casa 7A در سال جاری به پایان رسیده است و مساحت آن 550 مترمربع (5920 فوت مربع) می باشد. این ویلا با استفاده از نیروی کار محلی و مصالحی مانند بتن، ماسه سنگ، چوب برای چارچوب، و چوب درخت ساج که برای مبلمان و کفپوش در نظر گرفته شده ساخته شده است.
این اقامتگاه به صورت شمال به جنوب می باشد که به کاهش حرارت خورشید کمک می کند، و گرمای خورشید را بر استخر شنا برای مدت زمان بیشتری از روز نگه می دارد، هرچند یک سیستم پانل های خورشیدی گرمایشی نیز برای گرم کردن آب استخر تعبیه شده است. به علاوه Casa 7A سقفی دارد که هوا را تهویه می کند و دارای سیستم جمع آوری آب باران برای آبیاری می باشد.
طرح این خانه به دو بخش اصلی تقسیم شده است: فضاهای بیرونی باز، و اتاق های داخلی خصوصی. این بخش خصوصی شامل چهار اتاق خواب، که هریک دارای حمام می باشد، به علاوه یک حمام دیگر، یک آشپزخانه و اتاق ابزار می باشد.

فضای نشیمن نیمه باز جالب تر از این دو قسمت است. آشپزخانه خارجی، توالت، و پاسیو که بدون دیوار می باشد در خارج از منزل وجود دارد، اما زمانی که از خانه استفاده نمی شود یا اگر حریم خصوصی نیاز باشد صفحه چوبی وجود دارد که می توان با آن فضا را محصور کرد.

نمای چوبی Casa 7A به خوبی اجرا شده است و علاوه بر ارائه حفظ حریم خصوصی موجب کاهش هزینه های انرژی خانه در آب و هوای گرم و خشک می شود.


پلان ها و برش ها:

تحریریه معماری آرل
نویسنده: الهام زمان پور (تحریریه topinearth)
منبع : gizmag، TopInEarth



لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2152.html