طراحی داخلی شیرینی فروشی، بازسازی چشم گیر



تحریریه معماری آرل
ساکنین مونترال کانادا، برند شیرینی فروشی À La Folie را به خوبی می شناسند. این برند، به شیرینی های رنگارنگ خود شهرت دارد و شعبه ی خیابان Mont-Royal آن، مدتی است که افتتاح شده است. طراحی داخلی این فروشگاه، محصول همکاری Atelier Moderno و Anne Sophie Goneau، دو گروه طراحی داخلی کانادایی می باشد. این شیرینی فروشی، قبلا مغازه فروش لباس و محصولات کتانی بوده است و اکنون با یک بازسازی چشمگیر، تبدیل به یکی از بهترین فروشگاه های برند شیرینی فروشی À La Folie شده است. رنگ خاکستری، رنگ غالب مورد استفاده در این طراحی بوده است. اما چرا خاکستری؟ با آرل همراه باشید.
این مغازه ی 650 متری، پیش تر، یک فروشگاه لباس و محصولات مرتبط بوده است و بافتی کاملا سنتی داشته است. تبدیل از یک بافت سنتی به بافتی کاملا مدرن، هر بیننده ای که قبلا این مغازه را دیده است، را متعجب خواهد نمود.
به نقل از طراحان، استفاده از رنگ خاکستری در این طراحی فلسفه ی بخصوص خود را دارد. شاید در نگاه اول، استفاده از یک رنگ تیره مثل خاکستری برای شیرینی فروشی اصلا جذاب نباشد اما طراحان عنوان می کننده که به دلیل رنگارنگی شیرینی های این برند، هدف آنها، نشان دادن این رنگارنگی بوده است و به همین دلیل از یک رنگ خنثی مثل خاکستری بهره برده اند. به عقیده ی طراحان، این برجستگی محصول رنگارنگ در بین رنگ خنثی، باعث خواهد شد تا مشتریان طعم شیرینی را حس کنند.
برای روشنایی ویترین ها، از یک لامپ LED سرتاسری معلق استفاده شده است که زیبایی کار را دوچندان می نماید. نظر شما راجع به رنگ خاکستری در این فروشگاه محصولات رنگارنگ چیست؟

















تحریریه معماری آرل
منبع: CONTEMPORIST

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2145.html