معرفی سه اثر ممتاز در عرصه زبان شناسی، شعر شناسی و اسطوره شناسی (محمود متشرعی)


هنر از کجا می آید؟ زایش هنری چیست؟ رابطه ذهن انسان و خلق ادبیات و هنر چگونه مشکل می گیرد؟ آرل به دنبال دغدغه خود برای پاسخگویی به چنین سوال هایی و کمک به ارتقاء هر چه بیشتر تفکر و عمق آن تصمیم دارد به معرفی چند آثار ارزنده از یکی از اعضای خود بپردازد.


1- راز خورشید ( اسطوره تصاویر- تصاویر اسطوره ای)
این کتاب با دارا بودن بیش از 70 عکس برتر از یکی از برترین عکاسان جهان، دین لی آهلنیگر و همچنین داشتن ترجمه ای ادبی و فاخر از متون اسطوره ای و داستا ن های کهن و انطباق خلاقانه متن و تصویر انتخاب مناسبی برای علاقه مندان اسطوره شناسی، عکاسی، هنر های بصری و نیز ادبیات می باشد. این کتاب با چاپی نفیس و هنرمندانه ی تواند هدیه ای ارزنده به دوستداران هنر و فرهنگ باشد.



نویسنده: جان میلر
عکاس: دین لی آهلنیگر
مترجم: محمود متشرعی
انتشارات ویستار
ناظر فنی چاپ: بهزاد رضایی

2-حجم شعر
این کتاب برای اولین بار، بارویکردی زبان شناسی و برسی شعر بارویکر شناختی ذهن انسان می پردازد. با مطالعه این کتاب که به سه سه شاعر بزرگ شعر نو ایران- شاملو، سهراب و فروغ- می پردازد، می توان تا حدود زیادی به ذهنیت و مقایسه شعر این شاعر دست یافت. مطالعه این کتاب را به علاقمندان شعر، زبان شناسی، ادبیات و نیز طرفداران سه شاعر فوق پیشنهاد می کنیم.


نویسنده: محمود متشرعی
ناشر: زبان ملل


3- کول یول ( یول به زبان نو): اسمی هنجار گریز و نو که در اولین برخورد عجیب می نماید!
سالهاست که کتاب "مطالعه زبان" جورج یول- یکی از دانشمندان بزرگ زبان شناسی- در مقطع کارشناسی در سراسر دنیا تدریس می شود. اهمیت دانش زبان شناسی در دنیای امروز و نیز اعتبار تام جورج یول نویسندگان این اثر – محمود متشرعی و فاطمه یوسفی راد – پس از سالها تدریس این کتاب در دانشگاه های متعدد، برآن داشت تا کتابی بر مبنای چهار چوب کتاب این دانشمند بزرگ به رشته تحریر در آورند. پس کتابی خلق شد که تا حد امکان ساده و بومی سازی شده باشد و نیز بتواند دغدغه نویسندگانش را برای تعریفی ساده و نو از علم زبان شناسی و پدیده زبان به مخاطب خاص و عام پاسخگو باشد. از این رو کتاب مزبور به احترام نام این استاد برجسته، کول یول یا یول به زبان نو نامیده شد خوشبختانه این اثر توانست در اولین سال چاپ خود مورد استقبال فراوان خوانندگان قرار گرفته و تنها در مدت یکسال به چاپ سوم برسد. خواندن این کتاب را به علاقه مندان به بحث های زبان و زبان شناسی و دانشجویان، دانشجویان ادبیات و مترجمی و روش تدریس کلیه زبانها پیشنهاد می کنیم.
این کتاب در 20 فصل به پیدایش و یادگیری زبان و خط، جامعه شناسی، خویشاوندی زبانها، تحلیل گفتمان،زبان و فرهنگ نحو، ... شناسی، آوا شناس، واژه شناسی و ... می پردازیم.



نویسندگان:محمود متشرعی- فاطمه یوسفی راد
انتشارات: زبان ملل
مراکز فروش: سایتهای فروش کتاب اینترنتی- انتشارات زبان ملل و کتابکده و نیرز سایر کتابفروشی های معتبر

تلفن پخش: 4341658-0912 و 66467124-021 و 66467263-021




مختصری درباره نویسنده :
محمود متشرعی کارشناس ارشد رشته زبان شناسی و دانشجوی دکتری این رشته در دانشگاه علامه طباطبایی می باشد. وی از سال 1378 تا کنون در زمینه آموزش و ترجه زبان انگلیسی با مراکز متعدد و نیز دانشگاه و موسسات عالی همکاری مستمر داشته است.















تحریریه معماری آرل
نویسنده : محمود متشرعی
منبع : معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2136.html