مرکز خرید Hang Lung کاری از گروه معماری Aedas



معماری برج بوسیله گروه Aedas طراحی شده است و در خیابان Jinghan ، مرکز تردد و ازدحام منطقه Qiaokou چین با دسترسی به خطوط اصلی و فرعی ترانزیت ریلی و پلاک 66 Heartland واقع شده است. ساختمان با عملکردهای متفاوت و به همراه فضاهای اداری لوکس و درجه یک در کنار آپارتمان های مجاورش، رتبه جهانی مراکز خرید را داراست.
طراحی شکلی از تلفیق حلقه های تو در تو و بی شمار همانند گره های در هم پیچیده با جزئیات ترکیبی فراوانی است . سمبلی از برکت و ثروت. ایده حلقه های بی پایان و گره های تو در تو ، توسط مدیر شرکت Aedas ، Christine Lam و David Clayton مطرح شد و با تغییراتی ،منجر به ایجاد مسیر حرکت و سیرکولاسیونی برای فضاهای تجاری وفروشگاههای کوچک با تزئینات فراوان برای دستیابی به عملکرد های سه گانه برج گردید. بی شمار بودن لایه های فرم گره مانند، چرخشی را در سقف ایجاد می کند که حالت ایستایی و مرکز دید بودن را بدون تکیه بر طاقها و رواقها ، در بیننده به وجود می آورد.




مرکز خرید از سه بخش مجزا تشکیل شده است. فروشگاههای کوچک که دارای آتریوم وسیعی برای آمد و شد می باشد. بخش بیرونی که عملکردهایی مانند فروشگاههای کوچک ،غذاخوری ها و تراس ها و خروجی هاست و بخش سرگرمی ها که یک سینما را در بر می گیرد.در مرکز حلقه های سقف ،تراس پلکانی با عملکرد غذاخوری روباز ، تجربه منحصر بفردی را در فضایی جالب توجه ،در مرکز خرید Hang Lung بوجود می آورد. نقطه عطف برج اداری با 300 متر ارتفاع ، با مرکز خرید و باغی زمستانی مرتبط است و می توان از منظره پارک مجاور، جایی که رودهای Han به هم می پیوندند ،لذت برد.





تحریریه معماری آرل
مترجم : نغمه مقصود
منبع : معماری آرل ، http://www.evolo.us

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-2052.html