معرفی آیفون 6 با صفحه نمایشی 4.7 اینچی و پردازنده A8


بالاخره پس از ماه‌ها انتظار کمپانی اپل پرده از نسل جدید تلفن‌هوشمند خود برداشت. همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید آیفون 6 در دو نسخه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی معرفی شده که بنابر اخبار منتشر شده‌ی امروز صبح با نام‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس شناخته خواهد شد. آیفون ۶ معرفی شده دارای ساختاری باریک‌تر از نسل‌های پیشین و همچنین لبه‌هایی گرد است که بسیاری از تصاویر و پیش‌بینی‌های انجام شده بر آن اذعان داشتند. این مقاله به معرفی تمام خصوصیت های آیفن 6 پرداخته است.اما صرفاً پوشش این مطلب از گروه معماری آرل طراحی و کانسپت های به کار رفته در بدنه این محصول فن آوری و صنعتی می باشد. نظرات ارزشمند خود را در خصوص طراحی این گوشی ارائه دهید

نمونه‌ی کوچکتر آیفون ۶ که با همین نام شناخته می‌شود، دارای یک صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی است که با این وجود در مقایسه با نسخه‌های پیشین که شامل آیفون 5S‌ و 5‌ با صفحه‌ی نمایش ۴ اینچی است، رشد کرده است. در کنار افزایش اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در آیفون ۶، طراحی این تلفن‌هوشمند نیز دچار تغییرات اساسی شده است که آن را شبیه به آیپدایر و آیپد مینی کرده است. صفحه‌ی نمایش جدید مورد استفاده در این تلفن‌هوشمندرزولوشنی برابر ۱۳۴۴ در ۷۵۰ دارد که ماحصل آن رقم خوردن تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می‌شود و اپل آن را رتینا اچ‌دی نام‌گذاری کرده است. همچنین این صفحه‌ی نمایش با عنوان ios strenthened معرفی شد که به‌نظر می‌رسد برخلاف شایعاتی است که حکایت از بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش سافایر در آیفون ۶ داشت. ضخامت آیفون ۶ برابر ۶.۹ میل‌متر است که از این‌رو این تلفن‌هوشمند لقب باریک‌ترین تلفن‌هوشمند ساخت اپل را به خود اختصاص داده است. از جمله‌ی تغییرات دیگر اعمال شده انتقال کلید پاور به حاشیه‌ی جانبی گوشی است تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد.

اپل در آیفون 6 از تراشه‌ی جدید A8 خود بهره گرفته است که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی ۲۵ درصد از سریع‌تر از نسل پیشین تراشه‌ی این کمپانی، یعنی A8 است. از جمله‌ی بهبودهای حاصل شده در این تراشه باید به سریع‌تر شدن تراشه‌ی گرافیکی مورد استفاده نیز به اندازه‌ی ۵۰ درصد اشاره کرد. اپل سایز تراشه‌ی A8 را نیز در مقایسه با A7 در حدود ۱۳ درصد کوچک‌تر کرده و تراشه‌ی A8 خود براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری توسعه داده است. همچون A7 تراشه‌ی جدید اپل نیز یک محصول ۶۴ بیتی است که براساس گفته‌های اپل می‌توان بسیار سریع‌تر از سایر پردارنده‌های موجود عمل کند، چراکه سایر پردازنده‌ها به مرور زمان در اثر عواملی چون حرارت و سایر مشکلات از نظر پردازشی کند‌تر می‌شوند. همچون نسل پیشین تراشه‌ی اپل، A8 نیز با یک پردازنده‌ی داخلی M8 برای پردازش اطلاعات مربوط به داده‌های حرکتی همراه شده است.این پردازنده‌ی جانبی قادر است تا نوع حرکت بین دوچرخه‌سواری و دویدن را تشخیص دهد که در سنجش کالری‌های سوخته شده توسط کاربر بسیار اهمیت دارد. باید به این نکته توجه کرد که M7 دارای چنین قابلیتی نبود و اپل این ویژگی را در نسل جدید پردازنده‌ی کمکی خود اضافه کرده است.همچنین M8 قادر است تا تغییر ارتفاع کاربر را نیز بسنجد که از این‌رو تعداد پله‌های طی شده توسط کاربر نیز در سنجش کالری سوزانده شده محاسبه خواهد شد.

باتری مورد استفاده در آیفون ۶ اپل قادر است تا انرژی تلفن‌هوشمند برای ۱۴ ساعت مکالمه مداوم را تامین کند که این آمار نشان از بهبود عملکرد باتری به اندازه‌ی ۴۰ درصد در مقایسه با آیفون 5S دارد.همچنین باید به قابلیت تامین انرژی مورد نیاز برای وب‌گردی در حالت 3G و LTE برای ۱۰ ساعت و پخش ویدئو بصورت مداوم برای ۱۱ ساعت نیز اشاره کرد که در مقایسه با آیفون 5S شاهد افزایشی ۱ ساعته است.

آیفون ۶ از شبکه‌های LTE‌ با قابلیت انتقال داده‌ها با نرخ ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. این تلفن‌هوشمند از ۲۰ کانال مختلف در شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند که براساس گفته‌های اپل بیشترین تعداد کانال در میان تلفن‌های‌هوشمند موجود و معرفی شده به بازار است. همچنین اپل فناوری در حال توسعه برای شبکه‌های تلفن‌همراه را نیز پیش‌بینی کرده و آیفون ۶ قادر است از شبکه‌های ارتباطی VoLTE نیز پشتیبانی کند. آیفون ۶ در ارتباط WiFi سه برابر سریع‌تر از آیفون 5S عمل می‌کند و هم‌اکنون این تلفن‌هوشمند از استاندارد 802.11ac نیز پشتیبانی می‌کند.

اپل ترجیح داده تا همچنان از دوربینی با رزولوشن 8 مگاپیسل در تلفن‌‌هوشمند خود استفاده کند، اما وجه‌تمایز این سنسور با نسخه‌های پیشین بزرگ‌تر شدن پیکسل‌ها است. همچنین گشادگی این سنسور f/2.2 است که با یک فلاش دوگانه نیز همراه شده است. آیفون ۶ از لرزش‌گیر دیجیتال تصویر و برادر بزرگ‌تر آن آیفون ۶ پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد.


اپل اعلام کرد که آیفون 6 را به‌همراه سیتسم فوکوس خودکار جدیدی همراه کرده که از پیکسل‌های موجود روی سنسور تصویر برای فوکوس سریع‌تر استفاده می‌کند. براساس اعلام این کمپانی سرعت فوکوس آیفون ۶ در مقایسه با آیفون 5S دوبرابر افزایش یافته است. شناسایی چهره‌ نیز در این دوربین با بهبود‌هایی همراه شده و ضمناً تشخیص خنده و پلک‌زدن نیز بهینه شده است. دوربین آیفون ۶ از نظر نرم‌افزاری نیز با الگوریتم‌های پردازشی بهتری همراه شده تا جزئیات نمایش داده شده‌ی تصاویر به‌همراه کنتراست و شارپ بودن تصویر نیز بهبود یابد. تصاویر ثبت شده در حالت پانوراما هم‌اکنون دارای رزولوشنی برابر 43 مگاپیکسل خواهند بود، همچنین آیفون ۶ قادر است تا در یک شات تصاویر HDR را ثبت کند.

در مورد قابلیت فیلم‌برداری نیز آیفون ۶ قادر است تا ویدئوهایی با رزولوشن 1080p با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه ذخیره کند. ضمناً آیفون ۶ با ثبت تصاویر ویدئویی با نرخ ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه می‌تواند ویدئوهای اسلوموشن ذخیره نماید.سنسور مورد استفاده در دوربین جلویی نیز دارای گشادگی f/2.2 است که امکان دریافت نور را تا ۸۱ درصد افزایش داده است.اما یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که در آیفون 6 گنجانده شده، سیستم پرداخت جدیدی است که کاربران آیفون 6 از آن استفاده خواهند کرد. NFC نقشی اساسی را در سیستم پرداخت جدید آیفون بازی می‌کند که می‌توان با استفاده از آن بدون نیاز به لمس و از طریق کارت‌های پشتیبانی شده و همچین ترمینال‌های موجود در ۲۲۰۰۰ هزار فروشگاه به خرید بپردازند. از جمله‌‌ی کارت‌های اعتباری پشتیبانی شده باید به آمریکن‌اکسپرس، مستر‌کارت، ویزا در کنار شش بانک بزرگ آمریکا اشاره کرد. کاربران می‌توانند از ماه آتی میلادی این سیستم پرداخت جدید را در فروشگاه‌هایی چون مک‌دونالدز، وال‌گرینز، ایستگاه‌های مترو و شمار بسیاری دیگر از فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار دهند.

آیفون ۶ به‌همراه iOS 8 به بازار عرضه خواهد شد که بهبود‌هایی را در مقایسه با iOS 7 به خود دیده است.
آیفون ۶ در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری از تاریخ ۱۹ سپتامبر با قیمتی ۱۹۹ دلار بصورت قراردادی برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه خواهند شد. قیمت نسخه‌ی قراردادی برای نسخه‌های ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتی برابر ۲۹۹ دلار و ۳۹۹ دلار است. اپل نسل جدید تلفن‌هوشمند خود را در ۱۵۵ کشور دنیا تا پایان سال جاری میلادی به فروش خواهد رساند.



منبع: زومیت


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1988.html