دیافراگم آرل : جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته



نویسنده: مریم اصلانی
از این هفته، با کمک دوستان زومیتی، در خدمت شما دوستان هستیم با یک مجموعه ی جدید که سه شنبه هر هفته، بر روی رسانه ی آرل قرار خواهد گرفت. این بخش دوست داشتنی و جذاب، تصاویر شگفت انگیز علم و فناوری خواهد بود که به شکار صحنه هایی خواهد پرداخت که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. به عنوان زنگ تفریح برای تمام کاربران خوب وب سایت آرل، این بخش پیشکش تمامی معماران و همراهان همیشگی آرل می شود. با ما همراه باشید.

گرافیک هولوگرامی



بازدیدکننده‌ای در حال کار با Holo، نخستین نمایشگر هولوگرامی جهان است. این نمایشگر تصاویر را با توجه به حرکات و ژست کاربر نمایش می‌دهد.

سبزی‌های کهکشانی



در این تصویر دنیل شوبرت کاهویی را در دست گرفته که می‌توان آن را با ادرار بازیافت شده در کلونی‌های آینده بر روی سیاره‌ی ماه یا مریخ پرورش داد. این مهندس و همکارانش هم‌اکنون مشغول کار بر روی نسل تازه‌ای از گلخانه‌ها هستند که به زودی در قطب جنوب آزمایش می‌شود.


شجاع دریا دل



مردی که به تنهایی در ساحل شهر سیدنی در استرالیا قدم می‌زند و با شجاعت در برابر امواج خروشان دریا که به موج‌شکن‌ها برخورد کرده و بارانی از قطرات آب را تشکیل داده، ایستاده است.

تراژدی تاریخی



تصویری از بقایای مردمی که در خلال جنگ داخلی اسپانیا در دهه 1930 میلادی در گورهای دسته‌جمعی دفن شدند. در کوه استپر در نزدیکی شهر بورگوس دیرین‌شناسان مشغول نبش قبر هستند.

پرواز در آسمان



تصویری از یک فروند هواپیمای ایرباس آ380 که اندک زمانی پس از پایان هوای طوفانی که منجر به لغو بسیاری از پروازها شد از فرودگاه هیتروی لندن پرواز کرد.


فرش معلق



تصویری از کودکی که در یکی از آبگیرهای مملو از علف‌های هرز در نزدیک شهر بهوبانسوار در هندوستان مشغول شنا کردن است تا در این گرمای بی‌امان تابستان کمی خنک شود.


شناگر دوست‌داشتنی



تصویری از یک دلفین که در آب‌های تمیز و شفاف دریای مدیترانه در جنوب ساحل نیس فرانسه مشغول شنا کردن است.


شتاب‌دهنده‌ی غول‌آسا



تصویری از یک تکنسین که مشغول کار بر روی بخشی از شتاب‌دهنده‌ی عظیم هادرون در سرن سوئیس است. این دستگاه در سال 2015 برای دوره‌ی سه ساله‌ی دوم آزمایش‌هایش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


تحریریه معماری آرل
نویسنده: مریم اصلانی
منبع: زومیت


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1889.html