موزه هنر زاکرمن در دانشگاه Kenneasaw آمریکا

 
مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: Stanley Beaman & Sears
موقعیت بنا: Kennesaw,USA
سال اجرا: 2014
طرح جدید موزه هنری زاکرمن با هزینه ای بالغ بر 3 میلیون دلار در محوطه دانشگاه ایالتی Kennesaw به اجرا رسیده است. این موزه دارای فضاهایی چون: گالری،نمایشگاه دائمی و موقت،اتاق های کلکسیون، دفتر کارمندان و خدمات فرهنگی می باشد. از مهم ترین برنامه هایی که برای این موزه در نظر گرفته شده، تأسیرات فرهنگی و هنری در رأس یک مکان آموزشی می باشد. بنابراین ضروری است که طرح و فرم مجموعه جسورانه باشد تا به عنوان نقطه عطفی در جذب بازدیدکنندگان باشد. همچنین مدیران دانشگاه به دنبال یک ساختار متضاد با بافت آجری دانشگاه بودند تا روح جدید در کالبد مجموعه آموزشی خود بدمند.
ورودی سایت از یک مسیر نیمه دوار و متفاوت نسبت به طرح سایت می باشد که نشانگر مفهوم دستیابی به یک هندسه نمایشی می باشد. این جهت گیری زاویه دار توسط حجم بزرگی از مرکز نشأت میگیرد که ساختمان جدید و قدیمی را به هم پیوسته کرده. متریال به کار رفته در نما، با توجه به عملکرد ساختمان و تأثیرات هویتی و بومی شک گرفته است.
به کارگیری نمای متحرک در بخش شمای، از اقدامات و کانسپت های جالب طراحی این موزه به شمار می رود.نمای متحرک مانند یک فیلتر نوری عمل کرده و کنترل شدت نور در طول روز را بر عهده دارد. جنس نما از پانل های مشکی و سفید می باشد که با سنگ سفید ترکیب شده است.الگوی پنل های فلزی با توجه به عناصر موسیقی تشکیل شده که الهام بخش دنباله اعداد ریاضی فیبوناچی در هنر،ادبیات، معماری و طبیعت بوده است.علاوه بر تغییر کاربری نمایشگاه، بخش از فضای موزه به کارگاه مجسمه سازی روت زاکرمن تبدیل شده است.
 

منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1869.html