طراحی مینیمال شیرینی پزی و نانوایی



مترجم: مهرداد نجیب زاده
معمار: SNARK
موقعیت بنا: Gunma,Japan
متراژ بنا: 280 متر مربع
سال طراحی: 2014

بازسازی ساده و زیبای این شیرینی پزی در استان گونمای ژاپن به عنوان نمونه اولیه یک فروشگاه با در نظر گرفتن آینده و توسعه این صنعت در این شهر می باشد. این نانوایی که در سال 1930 تأسیس شده، یکی از قدمی ترین فروشگاه های مواد غذایی در این استان به شمار می رود.صاحبان اصلی این مکان قصد دارند تا با نوسازی و بهسازی نوع جدید از سرمایه گذاری را به نمایش بگذارند. ترکیب محل تهیه نان و فروشگاه یکی از خصوصیات ویژه این مکان در شطح جهانی به شمار می رود. با توجه به اینکه شیرینی و نان تهیه شده بعد از پخت در نزدیکی فروشگاه واقع شده، از خصوصیات طراحی یک فروشگاه مواد غذایی به شمار میرود.به این علت که تازگی و سلامت این محصول تأیید شده و مشتری های بیشتری را جذب میکند.

تعبیه رنگ خاکستری روشن،به عنوان نام تجاری و مفهومی این فروشگاه به شمار می رود که در کاشی،چراغ ها و فریم های فولادی به کار رفته است. تنوع در استفاده از متریال های ساده و در دسترس، و همچنین تعادل مناسب در فضا از ویژگی های این طرح به شمار می رود. برای پوشش سقف از چوب بلوط استفاده شده تا گرمای فضای فروشگاه را جهت تازه نگه داشتن شیرینی و نان حفظ کند. زیاد کردن ارتفاع و عرض پنجره ها، و انتخاب قاب باریک، روشنایی و نور مصاعد مناسبی را به فضا به وجود می آورد.


لامپ های فلورسنت سقفی جهت تمیز و پاکیزه کردن فضا از لحاظ بصری تعبیه شده اند. مبلمان و بخش پذیرایی نزدیک به صندوق واقع شده اند.ایجاد خطوط ساده در طراحی فضای داخلی با توجه به نور مناسب، تأثیر به سزایی در جذب مشتری ها دارد. محصولات فروشگاه در ویترین یخچال ندیک به مبلمان قرار گرفته تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید خود را انجام دهند.










منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1866.html