طراحی داخلی مغازه کتابفروشی با عنصر فرهنگ


معمار: Studio MK27
موقعیت بنا: سائوپائولو، برزیل
متراژ بنا: 2500 متر مربع
سال طراحی: 2012
تعاریف معمار: یک کتابفروشی یا مکانی برای ملاقات. این کانسپت اصلی برای طراحی کتابفروشی Livraria بوده است. هدفی که عمدتاً برای مکانی به عنوان خرید و فروش کتاب به کار می رود. اما طراحان پروژه خواستار چیزی بیشتر از یک فروشگاه عادی بوده اند. با ایجاد فضایی به جهت تفکر و مطالعه، این مکان از مکانی برای فروش خارج شده و حس مکان را در مراجعه کنندگان به وجود می آورد. ورودی این فضا با نزدیک به 7.7 متر تعبیه شده که به خوبی ورود و خروج عموم را پشتیبانی می کند. فرم ورودی به وسیله شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

بخشی از این کتابفروشی به وسیله میز و صندلی به عنوان کافی شاپ تعبیه شده تا صمیمیت قابل ملاحظه ای را به عنوان یک فروشگاه کتاب برای خریداران ایجاد کند. بخشی از این فضا به وسیله پله های عریضی پوشش داده شده تا مانند فضای اتاق کودکان و یا کتابخانه های کتاب های مصور، شاداب و راحت باشد، و به اصطلاح به فضای معلق در زمان نیز گفته می شود.

دو طبقه به وسیله پله برقی و راه پله های مجزا از هم جدا شده تا بتواند میزان جمعیت ورودی و خروجی را به اندازه کنترل کند. فضای اشکوب طبقه دوم با دو هدف طراحی شده است. اول به عنوان مکانی برای مطالعه و دوم به عنوان فضایی برای گردهمایی و سخنرانی های کوچک به کار گرفته می شود. کل فضا و دیوار ها به وسیله چوب پوشش داده شده تا آرامش مناسبی در فضا ایجاد کند.سرتاسر دو ضلع از بنا با شیشه های بزرگی پوشش داده شده تا نور طبیعی را به داخل وارد کند.


منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1848.html