طراحی فونت های لباس های کمپانی نایک محبوب ترین طرح های جام جهانی


designboom: چگونه برای هر تیم یک فونت جهت طراحی اختصاص داده می شود؟
مک آرتور: طراحی فونت هر تیم با توجه با سابقه و نوع طراحی کمپانی نایک، بر اساس عناصر و خصوصیت های هر کشور می باشد. با توجه به فرهنگ مربوطه و خصوصیات منطقه ای، طراحی جزء به جزء این محصولات شکل می گیرد.از اصلی ترین هدف های ما زیبایی،بهبود و خوانایی بیشتر برای تماشاگران در ورزشگاه و منازل خود می باشد.


designboom: طراحی این فونت ها از چه نظر می تواند کمک کننده باشد؟
مک آرتور: با توجه به این که جام جهانی یک تورنومنت تابستانه می باشد، هدف اصلی ما برای ایجاد شور و هیجان در طرح های خود بوده است.کار با برودی نویل از بهترین افتخرات ممکن بود. او یک طرای فونت (Typograph) فوق العاده است و ما بر روی فونت پیرآهن انگلستان کار کردیم.


designboom: چگونه میتوانید هزینه و زمان چنین طرحی را توجیه کنید؟
مک آرتور: برای هر فدراسیون، جام جهانی اوج لحظه ها و تلاش برای بازیکنان و طرفداران فوتبال به شمار می آید و به عنوان توصیف کننده خصوصیات هر کشور قابل اهمیت میباشد.




designboom: از چه معیارهایی برای ایجاد تعادل بین اصالت طرح و خوانایی آن استفاده میکنی؟
مک آرتور: در وحله اول طراح قلم خود را در رابطه با نکات اصلی و مرتبط با موضوع می سنجد.سپس بر اساس خصوصیات کمپانی Nike طرح خود را سوق داده و در آخر طرحی زیبا با توجه به استقبال عموم و بازیکنان شکل می گیرد.به عنوان مثال در طراحی فونت پیراهن تیم ملی هلند، ما به دنبال قواعد تایپوگرافی مدرن، و با تمرکز بر روی حروفی درشت و خوانا بوده ایم.شکل نهایی بر اساس سبک کدرنیستی و گرافیکی هلند در دهه 60 میلادی بوده است.


designboom: فیفا چه مقرراتی را برای طراحی لباس ها وضع میکند؟
مک آرتور: مقررات فیفا بر اساس رنگ،زیبایی،کیفیت و خوانای می باشد که همه این شرایط باید طبق ضوابطی باشد که فدراسیون فوتبال جهانی در جزئیات بیشتر منتشر کرده است. رنگ هتا و شکل ها نباید از نظر روحی روانی و شکل ساختاری و همچنین دید، مشگلی را برای بینندگان به وجود آورد.


























منبع: designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1818.html