معماری ترمینال چند قطبی "میامی"، ترمینالی جهت ارتباط فلوریدای جنوبی به اورلاندو



مترجم: نغمه مقصود
چندی پیش ازطرح معماری گروه "SOM" برای ترمینال چند قطبی مسیرهای داخلی "میامی" رونمایی شد. علاوه بر این طرح، این شرکت در حال طراحی ایستگاههای مسافربری درون شهری در"فورت لودردال" و در غرب "پالم بیچ" فلوریداست. تمام 235 مایل مسافت شبکه درون شهری راه آهن جنوب فلوریدا، با استفاده از زیرساختهای ریلی موجود، به جنوب فلوریدا و اورلاندو متصل خواهد شد و در سواحل شرقی فلوریدا، فضای مابین میامی و سواحل دریا به مسیر دسترسی جدیدی برای مرکز فلوریدا بدل خواهد گشت. با آرل همراه باشید.
پروژه زیر ساختی حمل و نقل، سرویس جدید، کارآمد و اساسی برای ساکنین فلوریدا، تجار و بازدیدکنندگان خواهد بود و بیش از 3 میلیون سفر داخلی با اتومبیل از جاده های منطقه را در سال کاهش خواهد داد. تمامی سفرهای درون شهری فلوریدا بوسیله این سیتم حمل و نقل و توسعه های پیش بینی شده و چند قطبی با یکدیگر ادغام می گردند تا درشهری که به زودی به نمونه ای برای زندگی شهری امروز بدل می شود، به حمل و نقل و پاکی محیط زیست سرعت ببخشند. سه ترمینال طراحی شده توسط گروه معماری "SOM" شاه کلیدی برای تمامی سیستم های سفرهای ریلی درون شهری فلوریدا خواهد بود. این ترمینال نه تنها به دروازه ای به سوی شهر یاد شده می باشد، بلکه پیش بینی می شود که به یک مقصد شاخص بدل شود، ترمینالی مملو از مراکز خرید و غذاخوری ها.
گروه معماری "SOM" در پایین شهر میامی با چالش های غیر معمول نظیر خاک نا مناسب رو برو شده است و برای مقابله با این مشکل، خطوط ریلی را تا ارتفاع 50 فوت بالابرده است. مغازه های خرده فروشی در زیر سازه خطوط به صورت عمودی جای گرفتند و بکارگیری شیشه در آنها به ایستگاه،تلالو و سبکی خواهد بخشید. این روش علاوه بر احترام به محیط زیست، به خیابانها اجازه می دهد تا ترافیکی روان داشته باشند و املاک مجاور خیابانها ارزشمند باشند و ارزشمند باقی بمانند. همچنین، شکل و شمایل زیبای معمارانه، ترمینال شاخصی به عنوان سمبلی از قرن 21 ام در میامی بوجود می آورد.












تحریریه معماری آرل
مترجم: نغمه مقصود
منبع: EVOLO.US




لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1814.html