معماری منحصر به فرد دانشگاه "شیان- لیورپول"

ساختمان اطلاعات دانشگاه حمل و نقل چین -لیورپول در پارک صنعتی Suzhou واقع شده است،شهرستان Suzhou دارای یک محیط زیبا با همزیستی هماهنگ از سنت های غنی فرهنگی و توسعه اقتصادی سریع است ، معماری و طراحی ساختمان توسط گروه Aedas صورت گرفته و آنها از سنگ معروف Taihu استفاده کرده اند که از محیط شهرستان Suzhou الهام گرفته شده است. معماری این ساختمان جوایز معماری بسیاری را در سال 2013 و 2014 کسب کرده است.


سنگ Taihu گاهی اوقات به عنوان سنگ محقق اشاره شده که بسیاری از دانشمندان چینی آن را ارزشمند می دانند ، سنگ آهکی Taihu در معرض فرسایش بلند بدست می آید و دارای منافذ و سوراخ های در سراسر آن دیده می شود به همین دارای ارزشی زینتی بالایی می باشد و از قدیم برای تزئین باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد.



ماهیت متخلخل سنگ یا یک ساختار خالی ، فضای عملکردی ارتباطی خوبی را بین مراکز داخل ساختمان از جمله مرکز مدیریت ، مرکز آموزش و منابع ، مرکز فعالیت دانشجویان ایجاد کرده است. فضاهای خالی اجازه می دهد که ساختمان برای پاسخ دادن به کاربران و هماهنگ با بافت اطراف، مانند کشتی از تعامل عمل کند.



ارتفاع های مختلف از فضاهای خالی ایجاد شده ، اتاق ها را با ویژگی های سازگار با محیط زیست از جمله نور طبیعی و تهویه مطبوع همراه کرده است. دانشگاه حمل و نقل لیورپول-شیان ، یک دانشگاه بین المللی جدید است که به طور مشترک توسط دانشگاه شیان چین و دانشگاه لیورپول انگلستان به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک تاسیس شده است. معماری این ساختمان موفق به کسب جایزه بزرگ در جنوب چین ، جایزه طراحی پلاتین تحت معماری در سال 2014 ، جایزه ساختمان و طراحی ساختار در سال 2013 و 2014 و جایزه معماری تجاری در سال 2013.




شما معماری ساختمان را چگونه ارزیابی می کنید؟



تحریریه معماری آرل
مترجم : مسعود فلاح
منبع : آرک دیلی

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1742.html