شهری در یک آسمانخراش



این ساختمان علاوه بر بهره گیری از معماری مدرن، در واقع یک فرودگاه کامل نیز هست و دارای صنعت حمل و نقل هوایی می باشد. در مرکز این آسمان خراش، یک برج شتاب دهنده (Accelerator) بوسیله ی امواج الکترومغناطیسی وجود دارد که برای شتاب دادن به موشک هایی که قرار است از گرانش زمین فرار کنند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از اصول فن آوری توسعه یافته در مرکز فناوری CERN’s LHC، این سوپر سالن عمودی شتاب دهنده، برای اینکه سرعت هواپیماهای تجاری را به سرعت موشک کروز برساند نیز، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر وجود این سیستم حمل و نقل، یک شهر کامل دور تا دور این سالن عمودی قرار خواهد گرفت که شامل مراکز تجاری، اداری، فرهنگی و ... خواهد بود. با آرل همراه باشید.
در این برج، علاوه بر مراکز یاد شده، بیمارستان، فضای سبز و سایر نیازهای زندگی بشری در نظر گرفته شده است. سیستم حمل و نقل ریلی را نیز به این مجموعه اضافه کنید. به این دلیل است که به این آسمانخراش، یک شهر اطلاق می شود. این طرح خلاقانه و هوشمندانه توسط Henry Smith, Adam Woodward, Paul Attkins ارائه شده است.
این آسمانخراش، هنوز در حد یک کانسپت طرح است و ساخت آن مستلزم پیش نیازهای زیادی است. یکی از نکات جالب در طراحی این آسمان خراش ساخت هتل در ارتفاع بالاتر از 1 مایل(1.852 کیلومتر) خواهد بود.










تحریریه معماری آرل
مترجم: حامد رضایی
منبع: YANKODESIGN/ARCHITECTURAL




لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1715.html