معماری و طراحی داخلی خانه ی منحنی در کره جنوبی



معماری و طراحی داخلی این ساختمان که POP Curve نام دارد، توسط گروه معماری کره ای Moon Hoon انجام شده است. این ساختمان که در شهر سئول کشور کره جنوبی قرار گرفته است، توسط دو خیابان هم عرض احاطه شده است. بنابر اظهارات تیم طراحی و معماری، دلیل کرو ساختن این ساختمان ایجاد تمایز در بین دریایی از همگونی است. بدین معنا که در خیابانی که همه ساختمان ها مشابه یکدیگر طراحی شده اند، تفاوت معنا داری میان این ساختمان و بقیه ی ساختمان ها وجود داشته باشد. با آرل همراه باشید.
طبقه ی همکف این ساختمان به فضای تجاری اختصاص داده شده است و طبقات اول و دوم به عنوان فضای مسکونی در نظر گرفته است. رویکرد طراحی، استفاده از سبک مینیمال بوده است.
بنابر اظهارات معمار پروژه، برای طراحی توسط این کارفرما هیچ محدودیت خاصی وجود وجود نداشته است به جز دو درخواست. اول اینکه به درخواست کارفرما، نمای ساختمان شاخص باشد و دوم اینکه کارفرما درخواست یک پشت بام بزرگ برای برگزاری مراسم و مهمانی را داشته است. تیم معماری، با ایجاد یک نمای منحنی شکل به درخواست اول کارفرما پاسخ داده است و خواسته ی دوم را نیز با ادامه نمای ساختمان به سمت بالا به عنوان حفاظ فضای باز پشت بام، برآورده کرده است.

























برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.












تحریریه معماری آرل
مترجم: حامد رضایی
منبع: CONTEMPORIST

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1714.html