طرح پاویون چین در نمایشگاه اکسپو میلان 2015



مترجم:مهرداد نجیب زاده
معمار: دنیل لیبسکیند
موقعیت بنا: میلان، ایتالیا
طراح نمایشگاه داخلی: رالف اپلبام
متراژ: 1000 متر مربع
سال اجرا: 2015

دنیل لیبسکیند معمار لهستانی، طرح جدید خود از غرفه نمایشگاهی میلان 2015 ارائه کرده است. فرم طرح وی بر اساس یک پوشش متالیزه بوده است که با دیدگاه تهویه مناسب در داخل و خودتمیزکننده در خارج طرح می باشد. لیبسکیند، جنس متریال این طرح را با همکاری شرکت ایتالیایی Caselgrand Padan انتخاب کرده است. ساختار پوسته و رنگ قرمز آن بر اساس کانسپت پوست مار شکل گرفته است.


به علت نرخ سرسام آور شهرها و شرایط سخت اجتماعی، ربسک این پروژه را بسیار افزایش داده است. به همین دلیل شهر Vanke چین به عنوان کانسپتی برای طراحی این پروژه در ایتالیا انتخاب شده است. شهر Vanke که از یک ساختار سنتی و اجتماعی بهره برده است بهترین محل برای اجرای این پروژه می باشد. یک محیط آرام و دارای شرایط زندگی مناسب به سبک معاصر از بهترین قسمت های این پروژه به شمار می رود.

طرح لیبسکیند که متفاوت تر از کارهای قبلی خود به شمار می رود توصیف جدیدی از سبک اوست که با توجه به فرهنگ و تمدن چین شکل گرفته است.وی اظهار داشته که : طرحش بر اساس دعوت بازدیدکنندگان به داخل و چین مدرن وزیبا بوده است. همچنین طرح او از منابع فلسفی همچون: کنفوسیوس، لائوس زی و برخی آثار رنسانس و با هدف ارتباط میان فرهنگ ها شکل گرفته است. شکل موجی شکل این غرفه، بازدیدکننده را به یک راه پله بزرگ هدایت می کند که به وسیله کاشی های معرق سفید تزئین شده است. بیش از300 صفحه نمایش در داخل تعبیه شده است که فیلم های کوتاه از فرهنگ و زندگی روزمره مردم چین را به نمایش می گذارد. هنگامی که بازدیدکننده ها به داخل وارد می شوند، به صورتی ناخودآگاه به بام مجموعه می رسند که رو به یک دریاچه می باشد.

تحریریه معماری آرل
منبع: Archdaily.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1693.html