معماری برجهای درختستان در هند همانند گروهی از درختان



برجهای درختستان در "مومبایی" همانند گروهی از درختان هستند که در هم تابیده شده اند. در مراسم افتتاحیه تماشایی و مهمانی به دعوت گروه توسعه دهندگان فضاهای آراسته و مدرن در "مومبایی" ، گروه طراحان مسکونی و پروژه های چند منظوره رو نمایی کردند. گروه 3XN در این مراسم پروژه 77000مترمربعی ،ملهم از طبیعت هند و گیاه شاه پسند " مومبایی"را به حضار معرفی کردند.
ساختمان همانند خوشه های شاه پسند می پیچد و درپایه درهم تابیده به نظر می آید. دو برج در این ساختمان چند منظوره به یکدیگر پیوسته اند و در هنگام ارتفاع گرفتن به نرمی از هم فاصله می گیرند و به سمت آسمان بالا می روند،مانند خوشه های ظریف از درختان و این گونه اقامتگاه و سکونت گاههای مسکونی متفکرانه "مومبایی" شکل می گیرند. خصیصه هر واحد مسکونی این است که حد اقل به دو جهت دید مستقیم دارد و بسیاری از واحد های این ساختمان خوشه ای شکل ،به سمت شمال و از غرب به اقیانوس هند، چشم انداز طبیعی دارند.



"کیم هرفورث نیلسن" معمار و مدیر پروژه در شرکت 3XN می گوید: "با این طراحی و معماری برای برجهای درختستان ، ما می خواستیم ساختمانی منحصر به فرد و فضایی بسیار آراسته برای شهروندان مومبایی خلق کنیم. در هر بازدیدی از شهر ،من از قدرت ارتباط در تمامی زمینه های زندگی مردم هند ، غرق تفکر می شدم. پس تصمیم گرفتم این ارتباط را به صورت عمودی بوجود بیاورم تا مردم را اینگونه به یکدیگر مرتبط کنم و این ، راهی برای رشد و روش زندگی آنها شود."





به علاوه، پروژه نمونه ای از اتحاد و یکپارچه سازی دو شرکت "3XN " و "GXN "در نوآوری و مراحل طراحی واحد هاست. مشارکت آنها در طراحی نما،با دقت در کاهش دریافت انرژی تابشی مستقیم (در چنین اقلیمی)و به حداکثر رساندن تهویه طبیعی و با هدف دریافت گواهینامه طلایی " LEED" شکل گرفت. ساختمان با حدود 2500 متر مربع باغسازی در ارتفاع، با کاهش دی اکسید کربن و تراکم رطوبت هوای شهر مومبایی ، هوای اطراف خود را پاکسازی می کند.





تحریریه معماری آرل
مترجم : نغمه مقصود
منبع : http://www.evolo.us

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1692.html