فرودگاه جدید نمادین سنگاپور/آتلیه UN




مترجم: شیرین حاجیونی
همانند بیشتر معماری فضای شهری سنگاپور، فرودگاه، معنای کاملی از یک نماد و یک فضای چندعملکردی و استفاده چندگانه است. طراحی این نماد و فراهم آوردن آن با انتخاب شرکت هلندی UNStudio با مدیریت Ben van Berkel آغاز گردید. توسعه جدید 125000 متر مربعی فرودگاه سنگاپور، در قلب مجتمع فرودگاهی آن قرار گرفته است و جهت اتصال پایانه فرودگاه ساختار موجود خدماتی را ارائه می دهد.



آتلیه طراحی UN برای این مجتمع فرودگاهی ترکیبی از طبیعت و مراکز خرید را با جاذبه‌ای منحصر به فرد پیشنهاد می‌دهد، که علاوه بر این، فضایی جذاب برای ساکنین سنگاپوری مبدا فراهم خواهد ‌آورد. ساختمان جدید دربردارنده‌ی فضاهایی برای ارائه غذا و نوشیدنی، باغ‌ها و خرده‌فروشی‌ها، سالن‌ها و یک سینما و محل نمایش فیلم و فعالیت‌های مربوط به آنهاست.
سه جزء اصلی جذابیت، هواپیمائی و خرده‌فروشی‌ها در سرتاسر ساختمان به هم بافته می‌شوند، ترکیب شده و ادغام می‌گردند. جذابیت فرم باغچه‌ها سرنخ اصلی برای طراحی و زمینه تمام فعالیت‌های ساختمان می‌باشد. واحد‌های شش ضلعی متنوعی در نمای خارجی دو طبقه مجموعه نفوذ نور روز را در فضائی که به آن احتیاج است و بیشترین طول سایه ای که در داخل ساختمان داریم، کنترل می‌کند. آتلیه طراحی UN برای ارائه این مجتمع با فعالیت‌های بالای پیچیده، کم کردن مصرف انرژی و بالاترین استاندارد در راحتی را، هدف خود قرار داده است.
هدف اصلی کمک به افزایش شهرت بین‌المللی شانگهای به عنوان یک مرکز حمل و نقل و تقویت ارتباط آن با سنگاپور بود و این روش طراحی، یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها برای ارتباطات و تحقق این ایده بزرگ می‌باشد. این پروژه که به سرزمین طلائی مشهور شده است طبق محاسبات در محدوده‌ای 3.5 هکتاری اجرا خواهد شد که به این ترتیب برای ساکنان سنگاپور یک منظره شهری جدید جهت بازدید، اقامت و سرگرمی بوجود خواهد آورد.















تحریریه معماری آرل
مترجم: شیرین حاجیونی
منبع: EVOLO.US

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1607.html