معماری سفارتخانه به سبک مریخ



مترجم:مهرداد نجیب زاده
کارفرما: شهرداری سیدنی
موقعیت بنا: سیدنی، استرالیا
طراحان: مدیریت برنامه ریزی سیدنی و شرکت معماری LAVA

طرح این فضای جالب و زیبا، به عنوان مکانی برای افراد جوان و ماجراجو به وجود آمده تا تجربه ای تازه را در عصر طراحی به نمایش بگذارد. عموماً فضاهای که طراحی می شوند از چند عنوان اصلی مانند: ساختمان های مسکونی، ترمینال، رستوران، برج و... تشکیل شده اند و یا فضاهای ترکیبی و یا کاربردی مانند سفارتخانه های رسمی می باشند. کانسپت تلفیقی این طرح جالب بر اساس شخصیت های ادبی و سینمایی مانند: موبی دیک، ماشین زمان و فیلم 2001 یک اودیسه فضایی استنلی کوبریک شکل گرفته است.


این سفارت خانه که در سیدنی قرار گرفته، مکانی برای مطالعه و پایگاهی برای نویسندگی افراد جوان و خلاق می باشد. مسئولان طراحی و اجرای پروژه از مفهوم و نام مریخ بهره گرفته اند تا بتوانند تأثیر این فضای بخصوص را بر روی مراجعه کنندگان مشاهده کنند.

 
خلق چنین فضایی برای بیدار کردن خلاقیت در ذهن افراد، و راه اندازی موتورهای تخیل در ضمیر ناخودآگاه آنها بوده است. طراحی داخلی این فضا شامل جلوه های صوتی، به کار بری نورهای خاص در فضای داخل (به عنوان مثال استفاده از لامپ های مشکی و قرمز تیره) و رنگ ها و متریال های تحریک آمیز استفاده شده است. این سفارتخانه شامل یک فروشگاه کوچک هم می باشد که یادگاری و وسایل جالبی را با تزئینات کهکشانی به فروش می رساند.



















تحریریه معماری آرل
منبع: l-a-v-a.net
 
 
 

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1604.html