کتابخانه ی ملی قزاقستان، طرح پیشنهادی گروه معماری LAVA




مترجم: حامد رضایی
چندی پیش، کتابخانه ی ملی قزاقستان به مسابقه گذاشته شد. طرح پیشنهادی گروه بیگ و بیارکه اینگلز، برنده ی این مسابقه شد. چندی پیش در آرل این طرح را مورد بررسی قرار دادیم. در این پست، قصد داریم طرح ارائه شده توسط گروه معماری لاوا (LAVA Architects) را مورد بررسی قرار دهیم. با آرل همراه باشید.



طرح پیشنهادی جذاب گروه معماری لاوا، بر این اساس بود که به جای طراحی کتابخانه به عنوان یک واحد آیکونیک منحصربفرد، یک مرکز ارتباطی بزرگ بین شهر آستانه، کشور قزاقستان و سایر نقاط جهان باشد. به طور سنتی، کتابها به صورت چاپی هستند و در به همین صورت در کتابخانه ها نگهداری می شوند. اما در عصر تکنولوژی اطلاعات، منابع چاپی، به طور عمده در حال تبدیل به نسخه ی دیجیتال هستند. به این صورت، می توان یک کتابخانه را بر پایه ی استفاده از اینترنت در اختیار همه ی دنیا قرار داد. پس دو شیوه برای مستندات وجود دارد: شیوه سنتی یا چاپی و شیوه ی دیجیتال. بنابر اظهارات گروه لاوا، طرح ارائه شده توسط این گروه، هر دو حالت را منعکس می کند. هم شیوه ی سنتی و هم شیوه ی مدرن.
در این طراحی، حجم اصلی، یک مکعب مربع است که ارائه دهنده ی معماری سنتی، استوار و نظم است و برش هایی که بر روی این مربع وجود دارد، به عنوان یک نماد برای فراخواندن و دعوت به درون کتابخانه قلمداد می شوند.











برای دانلود فایل پی دی اف طرح ارائه شده توسط گروه بیگ (طرح اول مسابقه) اینجا کلیک کنید.


تحریریه معماری آرل
مترجم: حامد رضایی
منبع: EVOLO.US

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1594.html