نماد جدید شهر سیدنی- ابدیت ، کاری از معماران " کویچی – تاکادا "




مترجم: نغمه مقصود
نماد شهری " تاج ابدیت "مجموعه ای چند منظوره مشتمل بر چند مجتمع مسکونی ، بوسیله معماران "کویچی –تاکادا"طراحی شده است و در مسیر خروجی میدان سبز در مرکز شهر سیدنی قرار گرفته است، که با رویکرد جذابیت برای عموم و ایجاد معماری یکپارچه، هدف گذاری شده است، فضایی یکپارچه با عملکرد های عمومی و مسکونی .
مسیر عبور پیاده با حرکت در پیرامون ساختمان، باعث بهبود عملکردهای عمومی و کاهش میزان ترافیک می شود.برش سنگها در این فرم معماری ، پویا ، سرگرم کننده و جالب توجه تر از معماری معمول است و تیپولوژی مسکونی و تعاملی جدیدی را ترسیم می کند. ساختمان مذکور سمبلی از تاثیر معماری جدید و آینده مراکز مسکونی در سیدنی را ارائه می دهد.


ارتباط عملکردهای عمومی و مسکونی ،جوهره ایده " تاج ابدیت" را تشکیل می دهد.شکل گیری طرح با ترکیب 2 حلقه کلی انجام شده، یکی برای عملکرد سالن های عمومی و خروجی های اضطراری و دیگری فضایی باز و سازگار برای سکونت بوجود میآورد.
خصوصیت حلقه ها، مشخصه ای در خط آسمان با ارائه ای قدرتمند ،همچنین زمینه ای برای عملکرد عمومی فضا ایجاد می کند.
حلقه بخش مسکونی با چهت گیری به سمت شمال در طول سال ، نور و جریان هوا را در حلقه عمومی و حیاط مرکزی تامین می کند و فضا را به محیطی دعوت کننده و جذاب برای تجمعات مبدل می کند.
حلقه با شیبی به سمت میدان ادامه پیدا کرده و دامنه دسترسی ها و فضاهای عمومی را افزایش می دهدو فضای سبز میدان داخلی را از تابش مستقیم خورشید محافظت می کند. تراس های باغچه دار بی نظیر ، گوشه چشمی به اصل زندگی شهری ،جاه طلبی های زندگی ، ارتباطات، فضای سبز و جذابیت در پلان اصلی دارد.
دوحلقه ی متصل ، یکپارچگی و ارتباط قسمت های اصلی معماری را سبب می شوند.نتیجه طراحی، فضایی پویا ،مرتبط و عملکردی ، با دسترسی به میدان سبز و مرکز شهر می باشد و میتواند آرمانی برای هر دیدگاه نوینی در معماری باشد.







تحریریه معماری آرل
مترجم: نغمه مقصود
منبع: EVOLO.US

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1584.html