پروژه تانگو گوگل و نقشه سه بعدی





گوگل از پروژه جدید خود با عنوان Tango رونمایی کرد. تلفن هوشمند ۵ اینچی مبتنی بر اندروید که به سنسور سه بعدی شبیه به کینکت مجهز شده و به کمک چند قطعه دیگر، امکان اسکن فضای اطراف شما و تهیه یک نقشه سه بعدی از محلی که در آن قرار دارید را میسر می‌کند. اما این به چه معناست؟

برخلاف سنسورهای اسکن سه بعدی همچون کینکت، پروژه تانگو مجهز به یک پردازنده Myriad 1 است که توسط Movidius طراحی شده و امکان تشخیص عمق و حرکت‌های پیشرفته را بدون نیاز به مصرف انرژی زیاد میسر می‌کند.

جالب است بدانید که گوگل این پروژه را در قالب یک نمونه اولیه در اختیار تعداد مشخصی از توسعه دهندگان قرار داده است تا برروی محصولات احتمالی تحت آن کار کنند.
به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که به زودی شاهد تلفن‌های مجهز به فناوری بکار رفته در پروژه تانگو خواهیم بود. این فناوری توانایی تلفن‌های هوشمند در برخی موارد همچون بازی‌ها، مسیریابی و سرگرمی‌های چندرسانه‌ای را ارتقاء می‌دهد.

گوگل گروهی تحت عنوان «تکنولوژی‌های پیشرفته و پروژه‌ها» دارد که به اختصار از آن با نام ATAP یاد می‌شود. این گروه وظیفه طراحی و توسعه Tango را بر عهده دارد. نکته جالب توجه در باره این گروه حضور جانی لی است که پیش از این در تیم کینکت مایکروسافت فعال بوده و حالا قصد دارد با بهبود تکنولوژی‌های پیرامون آن، امکان استفاده از آن در تلفن‌های هوشمند را میسر کند. او هدف پروژه تانگو را ساخت تلفن‌های هوشمند با درک شبیه به انسان در زمینه فضای اطراف و تشخیص حرکت اشیاء، می‌داند. او همچنین بازی‌ها و مسیریابی را دو مورد از بهترین کاربردهای پروژه تانگو می‌داند و هدف نهایی نیز تشخیص دقیق موقعیت و نمایش اطلاعات بهبود یافته نقشه، اعلام شده است.



در نهایت شاید برایتان جالب باشد که بدانید گروه ATAP همان بخشی است که گوگل با تصاحب موتورولا بدست آورد و در زمان فروش این کمپانی به لنوو، آن را حفظ کرد و به لنوو منتقل ننمود. حال باید منتظر ماند و دید آیا پروژه تانگو قادر به ایجاد تحول در تلفن‌های هوشمند خواهد شد یا خیر؟ برای درک بهتر پروژه تانگو گوگل بد نیست نگاهی به ویدیو زیر بیندازید:



منبع : زومیت
تحریریه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1453.html