آلفا رومئو اسپایدرِ جدید، موتور چهارسیلندر توربوشارژ خواهد داشت




آلفا رومئو و مزدا در ساخت خودروی کانورتیبل جدید آلفا به نام اسپایدر همکاری خواهند کرد. این خودرو در واقع نسخه‌ی جدید خودروی آلفا 4C خواهد بود و از موتور چهارسیلندر خطی ۱.۶ لیتریِ کرایسلر/فیات بهره خواهد گرفت.

آلفا رومئو در حال ساخت نسخه‌ی اسپایدر از خودروی کوپه‌ی 4C خود است و شایعات رسیده از این کارخانه گویای آن است که در این خودرو از موتور چهارسیلندر خطی ۱.۴ لیتریِ کرایسلر/فیات استفاده خواهد شد. خودروهای «داج دارت» و «فیات ۵۰۰ آبارث» در حال حاضر از این موتور بهره می‌برند.

این موتور در خودروی دارت،۱۶۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور و در خودروی ۵۰۰ آبارث، ۱۶۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. می‌توان حدس زد که با توجه به خروجی‌های متوسط این دو خودرو، آلفا اسپایدر طمع بیشتری خواهد داشت. خوشبختانه این موتور ۱.۴ لیتری به صورت طولی و برای گرداندن چرخ‌های عقب نصب و به احتمال بسیار زیاد از سیستم انتقال قدرت دستی در آن استفاده خواهد شد.

سایت Car & Driver گزارش داده است که آلفا رومئو و مزدا در ساخت خودروهای جدید خود با نام‌های آلفا رومئو اسپایدر و MX-5 میاتا شراکت خواهند داشت. هردو خودرو در عین به اشتراک‌گذاشتن بسیاری از جزئیات مهم، شکل ظاهری منحصربفرد خود را حفظ خواهند کرد. آلفا احتمالاً بسیاری از ریشه های 4C را حفظ خواهد کرد؛ ولی در بسیاری از قطعات با همکار ژاپنی خود شریک خواهد شد. این گزارش همچنین بیان کرده است که تقریباً تمام اجزای سیستم تعلیق این خودرو، آلومینیومی خواهد بود. تکنیک‌ها و مواد دیگر در جهت کاهش وزن نیز در این خودرو بکار گرفته خواهد شد.

گفته شده است که آلفا رومیئو، اسپایدر جدید را در نمایشگاه خودروی ژنو در چهارم و پنجم ماه مارس (سیزدهم و چهاردهم اسفندماه) به نمایش خواهد گذاشت و بدنه‌ی این خودرو نسبت به 4C چند تغییر خواهد داشت. چراغ‌های جلوی زمینی‌تر و طراحی جدید چرخ‌ها، دو مورد از تغییرات برجسته‌ی آن هستند.

منبع : TOPSPEED ،زومیت
نویسنده: سپهر یاسمنی


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1439.html