مرکز فرهنگی لیسبون


بنیاد فرهنگی EDP در همکاری با گروه معماری و طراحی آمانده لوت، مرکز جدیدی را برای شهر لیسبون در نظر گرفته اند. این مرکز فرهنگی در امتداد رودخانه Tagus قرار گرفته که با انعکاس این مجموعه بر سطح آب، یک ویوی بصری فوق العاده به این سایت بخشیده است. فرم های تشکیل شده از خطوط نرم،کرو، و موجی به وجود آمده که با سایت و توپوگرافی موجود همپوشانی دارد، و ترکیب مناسبی را بین طبیعت و بنا تشکیل داده است.

مجموعه ای از پله ها در بخش جنوبی ساختمان در یک فضای پیوسته با رودخانه ادغام شده، و با توجه به جذر و مد رودخانه ظاهری متفاوت را به بخش جنوبی ساختمان ارائه می دهد. هماهنگی بین ساختمان و سایت مجموعه با توجه به رفت و آمد عموم و بازدیدکنندگان فوق العاده بوده است. به طوری که در بخش جنوب شرقی و قرارگیری غرفه ها، به خوبی می تواند جمعیت بازدید کننده را کنترل کند. ادغام سقف بنا با پیاده رو، توانسته به یک زیبایی بصری و عملکردی با کالبد منطقه خلقکند. به طوری که یک تراس فوق العاده نسبت به رودخانه به وجود آورده است.


طرح آماندا لوت برای مرکز فرهنگی EDP، نشان دهنده تأکید افقی با سطح بوده است. از مزیت های سایت این مجموعه، استفاده از نور و هوای مناسب برای این منطقه می باشد که به خوبی مرزهای گالری را با رودخانه ادغام کرده است.












تحریریه گروه معماری آرل


لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1431.html