کانسپت آلفا رومئو گلوریا




بهار 2012 بود که خبر عرضه محصول جدید آلفارومئو با نام Giulia رسما تائید شد. جیولیا که وعده معرفی نسخه تولید نهایی آن سال 2014 و زمان عرضه آن سال 2015 اعلام شده را می بایست یک محصول کاملا استراتژیک برای ایتالیایی ها دانست چرا که آلفا هم قصد دارد به کمک آن وارد بازار سدان و استیشن های نیمه لوکس جهان شود و هم می خواهد مجموع فروش سالانه خود را تا سال 2016 به عدد باورنکردنی 300 هزار دستگاه برساند.


اما هنوز تا 2014 فرصت زیادی باقیمانده و چه بهانه ای بهتر از این تا گروهی 20 نفره از دانشجویان انستیتوی طراحی IED یا Istituto Europeo di Design در تورین ایتالیا برای گرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد در رشته Transportation Design دست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای جیولیا بزنند؛ آنها نام مفهومی قرمز رنگشان را گلوریا گذاشته اند. گلوریا که بر رینگ های 20 اینچی سوار شده، دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.7، 1.92 و 1.32 متر بوده و فاصله محوری آن نیز به 2.9 متر می رسد. سقف غیر همرنگ آن با بدنه خودرو و همچنین نوار باریکی از LED ها که به عنوان چراغ های جلو بکار رفته، مهم ترین شاخصه های طراحی گلوریا هستند.


گلوریا می تواند الگوی بسیار خوبی برای خلق جیولیا باشد چرا که خود آلفا نیز در مراحل ساخت گلوریا به گروه طراحی آن کمک های زیادی کرده پس به احتمال فراوان برخی از المان های آن در نسخه نهایی جیولیا نیز بکار گرفته می شود. البته هنوز زمان برای نتیجه گیری نهایی اینکه جیولیا چه ظاهری با چه مشخصاتی خواهد داشت، خیلی زود است پس همچنان باید منتظر ماند و دید که جیولیا که به عنوان جانشین آلفا 159 معرفی شده در آینده چه حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.


نحریریه گروه معماری آرل

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1381.html