پروژه پارک حباب


آلودگی هوا این روزها ذهن بسیاری را برای بافتن راه کاری برای ایجاد یک فضای پاک مشغول کرده است، معماران orproject در پاسخ به کیفیت بد هوا که بسیاری از شهرهای جهان در حال توسعه دچار آن هستند، پروژه 'حباب' که یک پارک برای حفاظت از ساکنان و ارائه یک محیط سالم و سبز است را پیشنهاد دادند،این طرح شامل یک باغ گیاه شناسی است که در آن هوا فیلتر، و درجه حرارت و رطوبت در طول سال کنترل می شود. همراه آرل باشید....

پارک حباب به محیط اطراف از جمله سیستم هوا، مناطق مسکونی، فضاهای اداری و رسانه های خرده فروشی متصل می شوند و علاوه بر این، افراد می توانند از امکانات ورزشی و پزشکی به همراه اکسیژن تصفیه شده استفاده کنند.
طرح مفهومی پروژه حباب توسط buckminster fuller با سازه های سبک و مقرون به صرفه و کاملا قابل اجرا ارائه شده است. هندسه طراحی با تقلید از الگوریتم های رگ برگ در گیاهان و بال پروانه تولید شده است. دمای محیط از طریق تبادل حرارت با منابع زمینی تنظیم می شود و برق لازم از سلول های خورشیدی در سقف تامین می شود.



آب و هوای داخل حباب کاملا کنترل می شود و از این ایده می توان برای ایجاد یک گلخانه یا پوشاندن فضاهای ورزشی یا محوطه سبز مجتمع ها ی اداری و مسکونی بهره برد.









منبع : معماری آرل ، http://www.designboom.com

لینک مستقیم : https://www.arel.ir/fa/News-View-1347.html